måndag, september 10, 2007

Bättre att leka med elden!

Det är väldigt kul att leka. Leka är en av mina favoritsysselsättningar.

Fast ibland är det inte lika kul att leka. Leken lämnar en liten fadd eftersmak.

Som när man töntar sig i radio, vinner en dejt och tre dagar senare får veta att dejten hittat potentiell flickvän över helgen.

Då känns det lite... fånigt. Larvigt. Varför larvade jag mig? Varför lekte jag? Även om jag inte tar det särskilt hårt egentligen. Jag känner honom ju inte alls och egentligen kändes det ganska bökigt att gå på dejt med någon från andra sidan Sverige. Men samtidigt roligt. Lek. Lajja lite.

Och så vill inte lekkompisen vara med och leka längre.

När man var liten var leken mycket enklare. Man lekte, blev sura på varandra, kompisen gick kanske hem, fick en att gråta eller slog en på käften. Men tio minuter senare var man kompisar igen och allt var glömt. Man gjorde upp regler för hur leken skulle gå till. "Om du är mamman så är jag pappan. Nu ska du gå till jobbet och så ska jag laga mat och städa medans du är borta."

And now då?

Nu får man inte vara med bara. Hitta en annan lekkompis.

Som att leka häst och få stå med i stallet, men ingen vill rykta en eller rida på en.

......


Lyckades jag klämma fram en tår hos er nu, kära läsare? So be it, känslor är till för att kännas! Jag undanber mig dock kommentarer av typen "kom igen, du hittar nån annan, du är värd nåt bättre, du som är så cool vill väl alla ha och bla bla bla". Precis som jag vet att jag är en kul jäkel så vet jag att jag är värd att älskas. Och jag deppar inte ihop över det här.

Det blev bara tråklek av det. Och, precis som Persilja skrev så måste jag ju ha lite att lida över för att ha nåt att skriva i bloggen. Och tråksaker ger mig litterär boost. Skriver GRYMT bra när jag är försmådd.

Så, tack älskade liv för ännu en liten smäll. En lätt dask på kinden den här gången.



7 kommentarer:

Kaptenen sa...

Hahaha. Så kan man oxå se på saken. Iof reser man sig senast på åtta även när man får en riktig feting.

Anonym sa...

Kan du inte tipsa mig om någon bra improföreställning i Stockholm samtidigt som du lider?

Anonym sa...

äh, det är hans förlust helt och hållet, du kommer träffa nått ännu bättre! och så bra var han ju uppenbarligen inte. tyvärr.

KuriÅsa sa...

Kaptenen - Ja, jag har surat färdigt över livet, helt klart.

Borås - Kolla in Stans impro och Stockholms impro, det är de två jag känner till i Stockholm.

Vv - Ja, kanske redan har gjort det. Vem vet. Sade hon hemlighetsfullt. MOAHAHAHAHA!

Anonym sa...

Jag hade inte läst ditt inlägg här när jag hade bestämt mig för vad jag skulle skriva för inlägg, så nu blir det lite konstigt men jag skriver ändå.
Sitter just och lyssnar på p3 och fredagsflörten. Och den här killen och du är ju helt perfekta för varandra. Det är ju dig han vill ha!!!!. Herregud att ni inte är ihop tyder ju på att nått i den här världen är stört. Det var allt jag ville säga!!!
Fika efter 3 på torsdag kanske????

Anonym sa...

Jag tycker att inte har någon stolthet! Har man vunnit en flört ska man väl fullfölja! Ingen stake i honom! Vadå hittat en flickvän under helgen. Hur vet han det? Är han redan under toffeln? Dålig stil! Tråkig skit!
Men du! Det är intressant när det är dur också! Så jag vill helst att du ska ha flyt!!!
Kram!

KuriÅsa sa...

Lisa - Vi var visst inte det. Och jag vettefan om jag pallar fika på torsdag, jo kanske om du är på humman då. Tror jag slutar tre, så en kaffe på det fashionabla Näckrosen skulle kanske funka.

Persilja - Nä, det har du fan rätt i. Men vem vill ha en man utan stake? Inte jag fänk jo. Och ja, önska mig gärna lite flyt. Framförallt på mansfronten, det börjar suga i killtarmen. Och positiva önskningar från omvärlden funkar JÄMT!