torsdag, september 13, 2007

Morgonmonstret lurar bakom kröken

Hur tänker man när man ringer till en privatperson halv nio på morgonen och vill sälja ett telefonabbonnemang? Odds för att få sälja: Less than zero! Speciellt när den man väcker är så jäkla glad för att hon har sovmorgon och dessutom har en begynnande förkylning på g och verkligen behöver sova.

Jag vill härmed ge mig själv dagens ros för att jag inte bad telefonförsäljaren att dra åt h-vete, dra något gammalt över sig och ifrågasätta hans intelligenskvot. Istället sa jag bara (med värsta Janis Joplinrösten) jaaa har precis skaffat treeää harkel harkel så ja e inte intresserad host host. För någonstans i min nyväckta hjärna cirkulerade en tanke om att "han gör bara sitt jobb, han kanske inte kan få något annat".

Men... såhär i efterhand känns det aningen snullet. Jag känner mig inte fullfilled, som man kan göra efter att ha bitchat ordentligt mot någon. Den här nya snälla varianten kanske bara leder till att jag kapslar in ilskan inom mig? Som Ned Flanders som till slut brister ut i ett galet wang dang diddelio och skäller ut varenda en i hela Springfield, för att därefter lallandes ta bilen och köra sig själv direkt till sinnessjukhuset.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var bra gjort av dig! OOO så snällt av dig! Det kan vara bra att stänga in det. Det är så lätt att pytsa ut bitchighet och det ger såna dåliga ringar på vattnet effekt. Fram för fler som stänger in! Jag tror nog att du pallar det. Släpp ut det på improvisationen istället! Fortsätt vara snäll. Be a good girl!
Det är okej! Man blir inte galen! Jag lovar!

Anonym sa...

well, han skällde ju i alla fall inte ut dig för att du inte nappade på hans förslag.....

Anonym sa...

Å! Älskar det avsnittet av simpsons!!!

KuriÅsa sa...

Persilja - I do my best!
Vv - Nä han vågade nog inte annat, mina ord var artiga men rösten lät inte jättepigg.
Tant J - Jag me!