söndag, september 16, 2007

Överambitiös?

Jag är sajko. Jag har redan gjort klart första inlämningsuppgiften. Av sju. Som ska betas av på tre terminer. Vi började i förrgår. Och... jag är ganska stolt! Här är eldprovet:

Den här bilden gjorde jag om


Såhär!





Ok, nu gråter alla som kan nåt om fotoredigering över hur fult och taffligt det här var. Men jag är skitstolt. Igår kunde jag följande i photoshop: Beskära, måla med pensel, sudda, använda färgburken och pipetten. Idag kan jag arbeta i lager, använda typ alla verktyg, you name it!

Dagens tanke är att det är förbannat tråkigt att laga mat. Varför? För att man måste diska först. Jämt. VARFÖR diskar jag aldrig efter jag ätit, som normala människor? Jag diskar innan jag äter. Kanske för att det inte finns en jäkel i den här lägan som bryr sig förutom jag, och jag bryr mig inte. Det hinner liksom ändå inte bli dödens sunk, som det har blivit i alla mina tidigare lägor. Här finns liksom inte plats för det. Min "nufårjagpanikdetärvmisunkhär"-nivå nås extremt fort i den här lägan. För om det står, låt säga tre odiskade tallrikar i köket så är köket fullt med disk. Och att diska tre tallrikar tar ungefär en minut. Tre odiskade tallrikar är heller inte extremt sunk rent generellt.

Med detta i åtanke tycker man att jag borde ha det tokfint här. Det har jag inte. Men tokmycket finare än i mina tidigare hem.

Grymt kärlekssugen idag, btw.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Ozzy! Du blir kursetta!

Anonym sa...

Grym bild!Duktig! Jag är också jätte kärlekstörstig! Men jag får bara hångla med mina flyttkartonger och mina skolgrejor. Hinner ju f*n inget annat just nu. Får nog paper cuts på tungan om man hånglar upp kurslitteraturen...