lördag, september 15, 2007

Tjyvinlägg

Bara för att jag kan känner jag nu ett oemotståndligt tvång att skriva ett inlägg UNDER LEKTIONSTID! Klockan är 09:37 och halva klassen sitter och säger "jag kan inte logga in" och farbror Jan springer runt och hjälper dem.

Jag heter Ozzy, har datavana och kan logga in. Duktig Ozzy. Stort A i inloggning.

I övrigt om högskolan i Vänersborg kan vi rapportera att kaffet i automaten har en svag touch av kissprov, att hissen bara funkar med nyckel och att det blåser mycket mer här än i Öxnered, fem minuter bort där vi bytte tåg.

Det blåser alltid i Vänersborg.

Nu pratar Jan, nu måste jag lyssna.


8 kommentarer:

Snajson sa...

FYYYY SKÄMS! Hur vågar du skriva en blogg mitt under lektionstid. Koncentrera dig istället på att vänta tyst och stilla tills alla har loggat in.

Anonym sa...

Bara kaffet inte har en touch av Nutrilett Intensive Chocolate. Fy fan alltså! Allt automatkaffe är härmed förlåtet!

KuriÅsa sa...

Snajson - Aj am klassens snorunge aj fink. Ps: Detta är inte kursbloggen.

SG - Tror du har blivit besatt av nutrilett.

Anonym sa...

Åh, är du i Vänersborg! Då vet jag var du sitter just nu. Hälsa Jan från IT-mamman. (Se efter om det klickar eller om han ser frågande ut). Bjuder han på bullkrans? Smakar verkligen kaffet så illa? Det var där, på lärarrummet längst upp, som jag smakade Wiener Melange första gången. Ha skoj med Multimedia Lab!

KuriÅsa sa...

Ja, satt i rummet med sunkluft. Och Jan vet vem du är, igår skulle vi presentera oss och varför vi sökt och då sa jag att "it-mamman går den här och tycker den är så bra så bra" och då visste han vem du var. Ja bullkrans. Ozzy tog inget dock. Kaffet på lärarrummet var ju heaven jämfört med kissprovskaffet från automaten på bottenvåningen. MML... ja så fort jag orkar installera det på datorn. Nu har jag suttit hela kvällen och försökt redigera bort två par skor ur en bild. Jag hatar photoshop. Nattinatt

Anonym sa...

Drick lite linfrösmoothie Ozzy, som förövrigt är lika delikat som gammal svettstrumpa. Kommer definitivt få dig att uppskatta kaffet i automaten.

Anonym sa...

Det här försökte jag skriva på din kursblogg:
Heja IKT-Ozzy! Men, va?! Har ni blogger? Eller kör du ditt eget bloggrace?
Stackars dig som är sjuk. Fast du verkar ju kunna det ni hittills gjort i kursen. Synd att du missar Wiener Melange och hissturen bara.

Ja, det var så det löd. Men vi icke-blogger-accountare kan ju inte kommentera! Buhu.

KuriÅsa sa...

Bb - Det var en som drack det igår, såg ganska gott ut faktiskt.

IT-S - Nu kan man kommentera där, sorry jag hade missat att klicka i lite grejs. Vi får välja vilket bloggverktyg vi vill så jag har lurat in de flesta i blogspotvärlden.