måndag, september 17, 2007

Skoj och kläder sådeså

Åååå det finns så mycket skoj man kan göra i livet. Hur ska man få timmarna att räcka till åt allt skoj?

Och så fort jag började skriva så började magen kurra nåt helt vansinnigt. Måste äta upp något. Pronto. Och nu har jag gjort det. Gott.

JO, jag har tänkt på det här med kläder. Varför har alla inga kläder? Alla går omkring och säger "jag har en massa sommarkläder, men nu är det kallt. Jag har inget att ta på mig." Jag har inte heller några kläder att ta på mig. Men i vintras och i våras hade jag ju det. Vad hade jag på mig då? Fula kläder, för små kläder, för stora kläder, korviga kläder och slitna kläder uppenbarligen. För det är det som finns i min gabberob just nu.

Och det är ju så feruketansvärt teråkigt att cykla ner till stan och köpa kläder. I alla fall om man måste ner till Kungsgatan och bröta. Favvoaffären ligger där. Alltid tok med folk. Blä. Man kan ju undra varför jag bor i en storstad egentligen när jag hatar att knö.

Men det måste jag göra snart, för gabberoben skriker efter påfyllning.

Dagens i-landsproblem.


4 kommentarer:

Lintin sa...

Åh fy åh fy, jag vet precis hur det känns! Jag var i stan och shoppade i lördags morse, precis vid tio då affärerna öppnat, då var det jättelite folk, prova det!

Anonym sa...

Jag gillar modet nu. Eller hrm hrm modet. Det är väl ur mode nu! Men tunikorna som "alla" har. Ialalfall i denna byhåla haha! Döljer lilla magen! Love them. Ska köpa på mig några stycken innan det försvinner.

KuriÅsa sa...

Lintin - Ja det är hämskt jö. Fast jag älskar kläder, så det är lite dilemma.

Stilikonen - Menar du såna där fladdriga tunikor som typ är tajta precis under lökarna och fladder under? Fina.

Anonym sa...

Exakt, bomberna syns men magen fladdrar bort!