fredag, september 21, 2007

Dagens rätt: Purjolöks-allting?

För ett tag sedan damp det ner en kommentar på fittklubbens bokblogg där det stod att någon ville skicka oss varsitt exemplar av Tim Davys bok Ambervill i oredigerat korrektur. Ja tack sa vi och lämnade min address. Skicka hit. Plånk. Sex böcker i brevlådan.

Någon vecka senare. Plånk. Sex...

disktrasor i brevlådan. Med citat ur boken på. Hihi. Skoj.

Någon vecka senare. Plånk. Sex...

tablettaskar med illustrationer från den illustrerade varianten på. Skoj. Har inte smakat dem än dock eftersom jag sockervägrar för tillfället.

Idag nåddes dock kulmen. Till historien bör tilläggas att min brevlåda är vid ingången, sånt där postfack bland ungefär 20 andra fack. Stannar vid låddorna. Ser en skojig lapp som jag fotar för att skicka in till arga lappen. Hör hur det rasslar i dörren intill brevlådorna, ajdå någon är på väg ut, jag måste dölja att jag fotar ifall det är han/hon som har skrivit den. Ner med kameran fort som fanken, öppnar postfacket, i samma sekund kommer det ut en japan genom lägenhetsdörren, och jag tar ur postfacket fram...

två purjolökar. Med address och allt.

Tittar på japanen. Japanen tittar på lökarna. Purjolökarna alltså. Skrattar. Säger något obegripligt. Jag skrattar. Högt. Av förvåning.

Bisarrt.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag lovar, sånt händer bara bloggare! Men frågetecknen hopar sig! Hade purolöksen ngt med Tim Davy att göra????? Isåfall HUR?

KuriÅsa sa...

Ja alltså jag har klurat på det där... Det SKULLE kunna vara så att alla presenterna följer något slags innehåll i boken, typ "nu har hon nog läst till stället där snubben kvävs med en disktrasa" och "nu har hon nog kommit till purjolöksuppgörelsen". Problemet är ju att än så länge har jag läst tre sidor på fem veckor, så jag vet inte om min tes håller. Hur som helst är det otroligt komiskt. Och tacksamt, som bloggare ja.