fredag, september 21, 2007

Ambivalentia

Min kropp är ganska så stark faktiskt. Men min ande äro så otroligt svag stundtals.

Jag har ungefär... en miljard sidor historia att läsa om. Som dessutom är extremt komprimerad. En bok om hela världens historia ihopknödd på 1200 sidor. En om Sveriges ihopknödd på kanske... femhundra sidor. Dito om norden. Och så vidare. Allt ska, i en utopisk värld, vara färdigläst tills på onsdag. Så, eftersom jag har hållt på med så mycket rol den senaste tiden så bestämde jag att i princip ALLT rol inställdes tills dess.

Ikväll skulle jag alltså sitta hemma och läsa.

Nu har jag läst färdigt medeltiden i sverigeboken...

Och jag har två olika partajerbjudanden. Gå på gratis teater med Marina eller gå ut och svira med Tant Johanna.

Ack vad mitt kött vacklar!

Går jag på teater så blir Johanna ledsen.
Går jag på uterajraj med sprit blir Marina ledsen.
Sitter jag hemma med näsan i medeltiden blir jag ledsen.

Ambivalens är ordet för dagen.


1 kommentar:

Kaptenen sa...

Historia går bra att hitta på. Tentan skriver du om Smurfien, ett stort rike av barbarer som målade sig blå införstriderna och gick runt i vita klädnader annars... Eller kanske inte...