onsdag, september 19, 2007

12:07 och 10.... Pip

Idag gjorde jag det igen. Satte klockan på tio för säkerhets skull IFALL jag MOT FÖRMODAN skulle sova så länge. Måste upp och plugga. Kvart över åtta vaknade jag av att grannen hamrade i väggen och tänkte IN YOU FACE VÄCKARKLOCKA! Ska bara dra mig lite... Och vaknade därefter av att klockan ringde tio. En timma och trekvart, världens längsta snooze?

Ja, nu ska det pluggas järnet! Ska bara kolla facebook först.

Jag har tidigare ondgjort mig över facebook, ganska bajsig sajt. MEN, den har sina fördelar, helt klart! Som till exempel att B, en klasskamrat från Ozzys medeltid hittar henne och skriver ett mail och berättar vad han gör nuförtiden och lite annat. Ååå B. Inte hört ett ljud sen... gymnasiet kanske? Nästan 20 år sedan. (Å fy fan vad gammal jag är jag kräks.) B med den coola lampan som såg ut som ett stearinljus. B som var världsbäst på rymden. B som jag var sååå förälskad i under tidig medeltid. Minns inte exakt när, hela låg- och mellanstadiet vilar i ett skimmer av E för att sedan följas av en annan E, men nånstans fladdrar en crush över B förbi.

Ja, ni fattar ju. Minnen. Schwoooosch, Ozzy kastas bakåt i tiden.

Trekvart senare har jag knåpat ihop ett svarsmail.

Börjar skolan om en timme. Har fortfarande inte gjort ett jota. Jo, mailat B, läst bloggar, ätit frulle och kört två maskiner tvätt. Men plugget då?! Jag får panik snart. Correction. Jag har panik. Härmed inställes alla verksamheter som inte inkluderar a) lindy hop, b) skola eller c)klassöl med Nanna och Björn fram till veckans slut.


3 kommentarer:

Anonym sa...

B, säger du? Hmmm. Vem tusan kan det vara, nudå. Det borde väl vara nån jag känner till?

Anonym sa...

Varför sa du inget.. det hade ju kunnat vara vi nu och då hade du haft Volvo, barn, hela kitet...

Fast jag märker ju inget, min fru säger att jag är immun mot flörtar. Jag får bokstavligen bli överfallen innan jag fattar nåt...

KuriÅsa sa...

Bro - B hade inget storasyskon i din ålder så du minns kanske inte. Jag kan viska namnet nån gång när inte alla hör.

B - Såvitt jag minns så frågade jag chans på dig nån gång. Du sa nej. Men... minnen spelar ofta pajas med en.

Du är inte som jag då, som tror att alla flörtar med mig. :OD