lördag, september 11, 2010

Total omställning av livet

Den inspirerande Curry-Åsa är inte så jäkla inspirerande just nu. Hon ä trött. Hon vill intaga horisontalläge i en vecka. DanspartnerFredrik häcklade mig i torsdags kväll. "Du har alltså förvärsarbetat i två dagar och längtar efter ledigt?" Han ä roli han Frädrik.

Men det är faktiskt sant. Efter två dagar på jobbet var jag inte så lite knäckt. Fast jag inser att det bara är att hacka i sig de första veckorna av "vad fan håller jag på med, hur gör man saker och ting, och var finns saker och ting?!". SEN... blir det bättre. Det är jag ganska jättesäker på.

Just nu skrämmer det mig mest.

Jag ska ha föräldramöte på onsdag.

TILLÅT MIG ASFLABBA! FÖRÄLDRAMÖTE?! Stackars föräldrar. Sist jag var på föräldramöte var någon gång på 80-talet, och då definitivt inte i rollen av klassföreståndare. Men, jag förlitar mig till kollegorna H och S som har gjort sånt här förut.

Men ändå... lite lätt livssvacka just nu, om jag ska vara ärlig. Av flera skäl än jobbet. Men det tar vi en annan gång.

Nu: sömn.


Inga kommentarer: