fredag, september 24, 2010

Tar sats och... ?

Jag är tydligen redo för ett stort språng i mitt liv.

Jag bara undrar vad det är för språng?

a) köpa bil?
b) börja jobba heltid?
c) bjuda dig på en kopp kaffe?
d) sluta jobba för presentjakt och sluta ströjobba och bara jobba på skolan?
e) bryta kontakten med dig

är de alternativ jag kan komma på just nu. Sen finns det ju alltid mer tokiga alternativa språng man skulle kunna göra, till exempel

a) bli gravid
b) prova knark
c) hoppa i säng med en tjej (inte tokigt kanske, bara inte min grej. Skulle jag tro, har ju aldrig testat.)
d) flytta långt långt långt bort (det har jag iofs gjort en gång. Ingen hit.)
g) gå en flumkurs i medialitet
e) bestämma att efter d kommer g, och efter g kommer e
f) mörda
i) göra något annat jättekriminellt (inte mörda för det har jag ju redan betat av på f), åka i fängelse och testa hur det är att bo där

Fast egentligen tror jag att det där språnget handlar om att klippa banden helt. Jag vet bara inte om det är banden med dig eller det som ska klippas.


Inga kommentarer: