måndag, september 13, 2010

Mina tankar sakta återvända

Hej. Mina tankar är tillbaka. De har varit borta sen förra tisdagen då jag fick samtalet om att börja jobba. Idag har jag äntligen sovit ikapp någorlunda, fått gjort Viktiga Saker, och inser att jag faktiskt har några timmar att göra precis vad jag vill på. Så då kan jag äntligen börja tänka igen. Hej mig själv, kul att se mig igen.

................

Halva jag vill skriva riktigt privat shit idag i bloggen. Men, allt lämpar sig inte för offentlig text. Jag brukar vara extremt öppen här, men bara så länge det inte skadar mig själv eller någon annan. Och just nu är det jag vill skriva om för privat och för laddat för x antal läsare av den här bloggen. Fast framförallt för mig själv. Jag hatar att visa mig sårbar. Så jag skiter i det.

Andra halvan av mig vill skriva om funktionshindrades rätt till egen vilja. What, vart kom det ifrån? Jo det kom från en tanke om en autistisk pojke som klöser ögonen ur sig själv. Kan det vara så att han kanske vill ta livet av sig, för att det längst inne i honom bor en själ som inte vill leva det liv han lever? En medveten själ? Men vi "normala" sätter istället på honom en tvångströja för att hindra att han skadar sig själv. Sen går vi "normala" hem och hoppar framför tåg, skär oss i armar, röker ihjäl oss, har oskyddat sex med främlingar, äter glutamat, och tittar på rika fruar på tv. (Ack nej, inga värderingar där alls...) Vi kan välja vad vi vill. Alla kan inte det.

Tredje halvan av mig själv vill skriva om hur svårt det är att älska sig och njuta av sitt liv när man är trött och sjuk. Men vad gör gnäll för världen?

Så istället kokar jag väl soppa på en fisk, tar lite nässpray och bäddar ner mig framför project runway.

...................

Och Saknar Er.

...................


Inga kommentarer: