måndag, september 06, 2010

Jag har en inbyggd alarmklocka verkar det som

Jag har sånt himla flyt alltså. Skrev in mig på arbetsförmedlingen i april ungefär, visade intyg och annat och tjipp tjopp inskriven och ta kontakt med oss igen senast då och då. Jahapp, måste jag inte gå hit varenda dag och gå söka jobb-kurser och det ena med det tredje som det var förr? Neeeeeeeeee det behöver du inte!

Nehepp. Så skönt. Sa jag och började somra. Och någon gång under sommaren tänkte jag att det kanske är läge att ta tag i den där högen papper som ligger på bordet. Och kollade igenom dem och hittade min handlingsplan. Som sa att jag skulle höra av mig till arbetsförmedlingen senast... samma dag som jag tog tag i pappershögen. Och klockan var halv åtta på kvällen! Shit MajBritt tänker jag, men hoppla, man kan ju RINGA arbetsförmedlingen nuförti'n och... de har öppet till åtta! Ringeliring, fixelifix så var det klart. Tjipp tjopp!

Och jag somrar vidare och söker lite jobb här och där och får ju det däringa drömjobbet, men har någonstans i bakhuvudet en aning om att var det inte typ nionde september som var sista dag jag skulle höra av mig igen? Idag slår jag en pling, prateliprat, och det visar sig att jag ju ska gå till den fysiska arbetsförmedlingen vid Drottningtorget och prata med min handläggare och uppdatera min handlingsplan senast... idag. Gör jag inte det förlorar jag a-kassan, min ekonomiska backup eftersom drömjobbet bara är på 40%.

Hopplalaja, vilken tur att klockan knappt är halv elva och jag har en massa timmar på mig att åka till arbetsförmedlingen! Och då kan jag ju dessutom kila in och köpa nya boxhandskar eftersom jag har supit bort mina gamla, så trevligt!

Universum vill uppenbarligen att jag ska lyckas i livet. Tackar ödmjukast och svischar in i duschen.


Inga kommentarer: