tisdag, september 14, 2010

Fröken Vik

Imorrn ska jag alltså rodda mitt livs första föräldramöte. Hej och hå, det blir la spännande. Minst sagt. Mest spännande blir att vara i skolan från sisådär nio på morgonen till nio på kvällen. Tackotack för att min kollega har bil så jag får skjuts hem. För jag ska ju vara där lika tidigt på morgonen på torsdag. Och tackotack för den lilla eftermiddagsluren jag fick idag. Är ju inte helt kurant, så eftermiddagslurar mottages tacksamt. Undrar om man kan sova på kontoret? Under drivorna av papper på ordinarie dramafrökens skrivbord?

Jag har dessutom fått mina första extra viktimmar. Jag ska ha svenska A med två olika klasser. Och jag ska vikariera för...

tadammm....

Elvis!

Åhå, tänka den Göteborgske läsaren, ska hon göra satsanalys på Hound Dog då ellerrrr? Eller måste hon undervisa i glammig sparkdräkt? Medan Åsa undrar hur många såna skämt Elvis fått höra i sitt liv. Och konstaterar att om hon vid sisådär 18 års ålder hade vetat att hon en dag skulle vikariera för Elvis hade hon nog dåndimpat. Och undrat hur f*n det gick till när Elvis blev lärare. Det trodde man inte riktigt då kan man säga, för att inte ha sagt för mycket.

Universums vägar äro outgrundliga.


1 kommentar:

Stellan sa...

Är det den Elvis jag tror det är? Förmodligen. Han jobbar ju på din skola, det vet jag. Coolt!