lördag, september 25, 2010

Mitt liv behöver en söndagsstek

Det är så jäkla mycket jag borde.

Jag borde laga mat till matlådorna för veckan.
Jag borde hänga upp/vika/lägga in tvätten jag tvättade i tisdags.
Jag borde skriva några texter till för presentjakt.
Jag borde skriva klart brevet till Lena.
Jag borde ringa den där bruden som jag ska dj'a på bröllopet för om två veckor.

Men jag vill bara sitta/halvsitta/ligga och stirra rakt fram, alternativt på en fyrkantig ruta med rörligt innehåll.

Och jag vet inte om det är för att jag är trött, låg eller uttråkad jag känner så. Men det är lite... vet inte... söndagssegt? Hela livet är söndagssegt just nu på något sätt. Folk säger till mig att det verkar som om jag är inne i ett sånt positivt flow just nu, och att jag utstrålar energi och kärlek. Jag önskar jag kunde känna så själv. Just nu. Men istället känns det som om tiden inte räcker till, samtidigt som jag har galet långtråkigt.

Hur går det ihop?