tisdag, september 14, 2010

Målgång

Fick lite lätt panik efter i onsdags när jag insåg att det lilla dramaprojektet jag tagit över är utformat som jag inte alls skulle utforma ett litet dramaprojekt. Och sedan dess har jag lätt ångestfyllt gått och funderat på hur skaam (orustmål för "fan") jag ska ro detta i land.

Men jag vet ju att det löser sig. Och idag är Dagen då det ska Planeras. Så jag funderar seriöst i tio minuter. Och vips har jag en plan. Och herregud, vad jag kan detta inser jag. I ett svagt ögonblick gick tankarna kring "men jag kan ju bara impro!". Fast jag i större delen av mitt liv sysslat med annan teater än just impro. De tankarna får komma på skam. Och tankarna om att detta är svårt och tungt kommer också att revideras så fort jag får båten flytande. På mitt sätt, med mina segel.

Så sitter jag lite och finurlar över min egen förträfflighet, när det slår mig.

Att för ett halvår sedan ungefär satte jag ihop en visionstavla med allt jag vill ha i livet. Och där... finns en bild på en dramalektion, som symboliserar att jag vill ha ett jobb som dramalärare.

Det har jag nu.

Och en massa andra bilder på tavlan... har jag också. Nu. Hade inte då, när jag gjorde tavlan.

Coolt. Jag älskar min egen religion; det jag vill ha, det får jag. Bara jag vet VAD jag vill ha. Konkret. Och fantastiskt.


Inga kommentarer: