onsdag, september 08, 2010

Nu börjar det

Klockan ringer 07:00, och min första spontana tanke är "migrääään...". För det får jag. Ofta. När klockan ringer 07:00. (Ni som hävdar att vi som är trötta och buttra på morgonen är slackers, tänk om snälla ni.) Och jag tänker i mitt stilla sinne "tack". För att det här är en av få mornar jag behöver gå upp så tidigt. Idag gör jag det av eget val, för jag skall iväg till mitt nya liv och sätta mig in i hur det ser ut.

Lösenord till datorn som jag hoppas finns på kontoret som jag hoppas jag får använda.
Nycklar.
Vad är det jag ska göra egentligen, var slutar Sofia, var tar jag vid?
Hur funkar kaffemaskinen? Finns det mjölk till kaffet? För det är klart att det finns en kaffemaskin. Det finns ju ett lärarrum. Men var ställer man sin matlåda?

Och... hur är mina kollegor?

Hjälp.

Nu kör vi.


1 kommentar:

Maria sa...

Jag ar typ i samma sits. 1000 nycklar och namn pa olika rum och 55 larare med konstiga katalanska namn. Och eleverna traffar jag forst pa mandag. Det ar latt att kanna sig lost. Jag var pa badhuset innan men fick inte hoppa i vattnet for jag hade ingen badmossa och det var man visst tvungen att ha. Anda kanns det roligt och spannande sa ja, nu kor vi!