söndag, april 22, 2007

morrnda

Hurra för slumpknappen på nyligen.se ! Tack vare den hittar man allt möjligt, till exempel den här charmiga småtrevliga bloggen.

Jag har fortfarande inte varit i affären, vilket innebär mycket torftig frukost som jag förhalar så mycket jag kan. Jag kan välja mellan: en liten klutt keso, några droppar fil, kokta ägg eller typ... vitkål.

Bara för att så borde jag verkligen äta vitkål till frukost. Totalt otippad frukost! Såna frukostar äter bara Jakob. Det sura är att bara för att jag försöker käka typ gi-stajl så vill jag bara ha jättevitt bröd, kakor, bullar och andra söta grejor.

Fördelen och nackdelen med att ha flyttat hemifrån. Man får äta vad man vill till frukost. Jag minns faktiskt fortfarande första gången jag åt en bullfrukost. I en skitliten etta i den lilla byn som brollan och hans äkta maka It-mamman bor. Insåg jag att jag kunde göra exakt vad jag ville utan att nån brydde sig. Så jag åt en bullfrukost.

Gott.



3 kommentarer:

Anonym sa...

Bullfrukost is the grej!
Jag är uppvuxen med det! (Bullfrukost)Hos mormor o morfar åts det alltid bulle o saft på morgonkvisten. Sen kom frukosten, sen 11-kaffet, sen middan, sen 4-kaffet, sen kvällsmaten och till slut en kaka på kvällskvisten.
Fattar nån varför jag småäter? Jag gör det. Och på lördag, söndag bangar jag inte för att ta kaffe och bulle först..

blirger sa...

Åhå, tack för berömmet=)

Din blogg är inte så dålig den heller=)

Anonym sa...

Alkobröd är den ultimata frukosten. Maribe bakar bra!