söndag, april 15, 2007

Fest och lek!

En sak som var väldigt positiv med min förra kombo Jakopp var hans enorma förmåga att festa nykter. Vi bodde ihop i... ööö... 3,5 år är det så mycket o my god jag dör ja det tror jag fan det är. Under de åren såg jag honom full exakt 0 gånger. Han hävdar nog själv att han var åtminstone lite berusad då och då, men vid de tillfällena var jag fullare och märkte inte det. För ett typexempel på hur bra Jakob är på att festa nykter, gå in på hans hemsida och scrolla ner lite och beskåda hur han tolkar "Tema yrke" när han ska gå på fest. Ett annat exempel som bör nämnas är det här. När vi ändå är inne på ballongtemat liksom. Berget på bilden är rester från fester.

Han var (är?) också en väldigt bra lekkompis. Har haft några såna under mitt liv. (Börjar låta som om jag skriver mina memoarer?) En av de bästa var Muminpappan som jag delade hall med på folkhögskolan. Vi ordnade julkalender (12 rum korridoren, 12x2=24, tadaa julkalender! Fixa en surprise två gånger på en månad till resten av korridoren. Galet skoj.) Raggsockskanerace genom korridoren. Busräka. (åka på madrass som den andra drog medelst tokspringande genom den hala korridoren) Pynta hela hallen med självlysande stjärnor och sitta på nätterna och titta på stjärnhimlen. Otroligt fluffigt och folkhögskoligt. Men skoj. Och så Jakob då. Mycket pulka. Mycket snögubbing. Mycket handdockor à la fisk. Mycket expriment. Till exempel hur man värmer glögg utan el. Vi stadsbor är inte så bra på sånt kom vi fram till. Fisljummen glögg. Mmm.

Fast jag har ju ganska lekiga kompisar överlag. Eller vad sägs om Lindex och Ciccis trädgårdsgym från i somras? Jag ska bara gå och hämta den däääääääär (djupa knäböj).



1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha! Hade glömt det:) va roligt. Måste leka mer! Och snart är det sommar igen, oj vad vi ska leka då!
För inte så länge sedan lekte jag sommar OS i vintermiljö. Tresteg är jättekul att titta på om det utförs i slalompjäxor.
Kanske kan det vara dax för vinter OS i sommarmiljö...
Kan det vara ett bra tema för en fest?
Undrar om min snowkicker funkar på blåbärsris....?

Lindex