söndag, april 29, 2007

Jag må ja leva

BAH!

Jag måste bestämma mig för hur jag ska "fira" min födelsedag (som infaller om en vecka förf.anm)

Gräva en grav och hoppa ner i?
Supa skallen av sig? (Rekommenderas ej)
Öppet hus med smörgåstårta, moccatårta och kaffe? (Aningen 1945-feeling)
Barnkalas kanske? Bullaråsaftåballonger?
För länge sen funderade jag på om jag faktiskt skulle ha ett ironiskt gravöl för min ungdom. Kanske ska ha det? Med den dära dödsmarschen i högtalarna, svart klädsel och en liten symbolisk kista med nåt skojigt från min ungdom i.

Fast det känns inte lika aktuellt nu när jag faktiskt för första gången har åldersångest inför en födelsedag. Risken är att det bara blir äkta och patetiskt istället för ironiskt och shit the same hur gammal man är.

35 år och barnlös. Döndöndöndöööööön. Olycksbringande musik i bakgrunden.

Nä nu bestämde jag mig för att vara glad så det blir barnkalas på fredag kl 19. hipp hurra


Inga kommentarer: