onsdag, april 18, 2007

GrisOzzy

I am your operator håller stilen! Idag har tant 4 skrivit ett genialiskt inlägg om skurkar. Hoho. Ozzy garvade.

Och nu kommer en saga om den lilla grisen Ozzy.

En av de få fördelarna med den nya lägan är att den är ganska lättstädad. Det blir dessutom mycket mindre disk när det inte är en Jakob som hjälper till att fylla på diskbanken. Vissa perioder präglas dock ändå av att lillgrisen Ozzy tittar fram. Lillgrisen framkallas bäst medelst stress och roliga happenings av typen musikquiz, nyktra danser, teatergig och konstiga fotfester.

Ni som följt bloggen anar nu hur det ser ut i Ozzys hem just nu.

Jag blir tokig. Kan inte gå nånstans utan att trilla över ett klädesplagg, en väska eller tom plastpåse. Det största dilemmat är dock disken. Jag har nu kommit så långt ner i besticklådan att jag måste använda såna här varianter



Den ser kanske inte så bisarr ut, men den har grymt långa pinnar! (Heter gaffelns pinnar pinnar?) Det börjar även bli farligt nära att jag blir tvungen att använda den sjukt stora skeden som man knappt får in i munnen.

Varför har jag såna bestick?! Var kommer de ifrån?! Jag har inte köpt dem! Jag har inte snott dem! Jag har inte fått dem!

Höjdaren är dock teskeden med ett emblem med en ren på längst ut. Under emblemet står det Gävle.

Jag kan tyvärr inte fota den. För den ligger i disken.

Nöff




2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha! Skoj. Känner verkligen igen mig. Jag brukar säga att det är typ fjärde världskriget där jag bor eller att någon måste varit där när jag inte var hemma -- och slängt ut allting, druckit ur varenda glas, använt alla bestick och alla tallrikar.
Jag kan inte längre välja vad jag vill äta, jag får välja vad jag kan äta utifrån vad det finns för grejor att laga mat med och äta mat med... Långt inlägg/P

Anonym sa...

Det finns verkligen jättejättemånga renar i Gävle!!!
Men Norrland som Norrland...
Grrrr