lördag, juli 31, 2010

Jag har dansat med frontkillen för faen

Det tog ungefär en natt att fylla hemmet med uppackad bråte och tvätt. Så här ligger jag, mitt i skräphögen, och dricker kaffe, äter skorpor, läser brev och njuter av livet.

Verkligheten var inte så hemsk. Ganska bekväm faktiskt. Och jag tittar på klipp och minns några av höjdpunkterna, till exempel den här: Was there, saw it, fell in love. Och har dessutom dansat med Martynas, hunken längst fram i mitten SOM DANSAR HELT SJUKT BRA! Lindy hop, that is. Det kostade fem spänn, men var kanske mina fem mest välinvesterade spänn under det här året.



Tyvärr är inte naken-shim shamen som följde på detta nummer med. Vilken höjdare! Chris, konfrencier, drog av sig kläderna och blottade en hårig kropp med fantastiska manboobs och bjöd på sig själv till hundra procent. Gjorde till och med lite shimmy så tuttarna svajjade. Humor! Med på slutet är också killen jag sminkade till zombieclown på cirkusfesten (brillor, fnissig, höger i bild), och Robert (lite rundare, mörk, ser typ sydamerikansk ut, längst fram) som förgyllde min middag (klockan två på natten = middagstid i Herräng) med att "sjunga" (vråla och dansa) Paranoid med Black Sabbath på karaoke-happeningen i baren.

Ibland lägger man (läs jag) större fokus på skiten i livet än skojet. Just denna kväll fick (tog?) jag bara tre danser och hängde läpp över det. Men glömde att jag fick dj'a i två timmar på dansbanan, så jävla roligt, nakenshimshamen, karaoken, hänget med alla trevliga människor och 200 intjänade spänn i fickan.

Nu är jag hemma. Nu har jag landat och kommit ihåg mig själv igen. Vänder blicken mot skojet, vänder ryggen åt skiten. Ikväll består skojet av att lira skivor på The circus is coming to town. Yey!



1 kommentar:

Bertil sa...

Cool video! Jag längtar till Herräng nu. Och inte för att det springer omkring en massa nakna killar. Men för att man under en månads tid matats med massa bilder, facebookstatusar mm som gör en jäkligt avundsjuk.