tisdag, juli 13, 2010

Hej Resorb

Inatt var första natten jag hade riktigt roligt sen jag kom. Även om det kom sega perioder hade jag några riktigt roliga danser och kände mig stundtals som créme de la créme på dansgolvet.

Lågperioderna kommer varenda kväll här. Eftersom en danskväll inte är en, två eller ens tre timmar. Här dansar man ett helt arbetspass, som jag tidigare nämnt. Igår anlände jag vid tolvsnåret. Och det var så löjligt jävla astokförbannatsketavarmt så jag nästan smällde av, och tänkte att detta blir en kort kväll med få danser.

Och sen vinglade jag hem vid fyrasnåret på morgonen helt genomblöt. (Ok, 4 timmar, inte rekord, men hyfsat långt i 30 graders värme.) Och då snackar vi GenomBlöt. Vi har haft 25-30 grader sen vi kom. Dygnet runt. Och dansar röven av oss, både dagtid och nattetid. Och dricker vatten, kastar oss i havet vid kursernas slut och häckar på undervåningen i huset för där har vi AC.

Jag. Bor på övervåningen. Där. Finns det ingen AC.

Jag. Fick idag lätt värmeslag. Googlar på värmeslag, första tecknen är yrsel, illamående, utmattning och huvudvärk. Och, I tell ya. Jag har nog fan aldrig känt mig så kraftlös. Vinglade hem, visste knappt var jag bodde. Fick en Resorb av Bette. Försökte sova (fast det fick jag inte för det var nån döing som envisades med att skaka min säng och min hand hela tiden), sen fick jag skjuts ner till havet och slängde mig i, iskallt hav. Låg i hur länge som helst.

Känns lite bättre nu. Vet inte om jag pallar att dansa ikväll dock. Och ikväll som det är slow drag-night, aka bluesnight, aka alla klär sig fina och pimpar sig järnet. Och jag som tänkte fixa alla tjejernas hår. Tji. Fick jag. Örker int.

Nu ska jag raka benen och grilla. Och ta ett glas vin och låtsas att jag är full-yr.

Pöss!


1 kommentar:

vandrarvild sa...

säg att du vet att de är där och att du ska hjälpa dem så gott du kan men att de mste låta dig sova. Och att de når dig bättre när du ska somna eller har somnat.

Och drick sjukt mkt vatten! Det grundar dig dessutom om du har spöken i rummet. prata med dem så kanske h*n lugnar sig lite. en del vill bara förstå varför några märker dem och andra inte.
Eller så berättar du att det där om att helvetet finns bara är en lögn som prästerna kom med för att de ville ha makt över människor, så att det där ljuset de ser ibland, det är inte helvetet utan himmelen, och att om de bara tar ett steg in i det så kommer de se någon som de älskar som är där att möta dem.

och drick mer vatten!