torsdag, juli 29, 2010

Näst sista natten...

Här i Gud så packat det var i Folkets hus igår. Med rätta. Tuba Skinny spelade. Jezuz. Galet bra. Galet trångt. Galet. (Kolla på hela klippet, tvättbrädekillen kör ett solo på slutet, obetalbart!)



Igår gick jag dit med fokus att inte dansa utan istället bara socializa och glida runt, vilket resulterade i att jag en timme senare var genomsvettig efter konstant dansande. Så jäkla skönt, lite upprättelse kändes det som. Tills jag bjöd upp en kille som skyllde på att han var för mätt för att dansa, men nästa låt gick upp och dansade med en tjej från sin kurs.

Anfäkta och anamma vad svårt det är att inte ta illa vid sig av sånt. Men fuck him, någon sa "was he french? The french always makes me feel like shit" och ja, han var faktiskt french. De har väl kanske annan danskultur där än vad vi snällsvenskar har.

Idag väcktes jag av dunder och brak, åskeliåsk och vräkregn. Nojjade lite för att blixten skulle slå ner i tältet ett tag, kändes som om åskan gick precis rakt över. Tassade så bort till toan/duschen, bara för att upptäcka att den svämmat över. Najs.

Bah. Jag längtar hem till bekvämligheten! Hem till hårfärg, tops, skrubbvantar och nagelsax (som jag inte packade ner för jag skulle ju inte vara här så länge). Hem till torrt hem att hänga handduken i. Den har varit lätt fuktig i en vecka nu. Najs.

Imorrn åker vi. Hejdå Herräng. Hej bekvämlighet, hej förare som vill dansa med en för att de vet vad man går för. Och hej räkningar, jobbsökande, träning, matlagning... Dags att återgå till verkligheten.



Inga kommentarer: