lördag, juli 17, 2010

Mamma Mu's lekkompis

Första Herrängveckan för mig är till ända. Vi städar vårt aprikosfärgade hus och säger hejdå till de fyra som inte stannar lite längre. Bland annat min nya lekkompis, Christian.

Seriöst. Vad. Jag. Har. Skrattat. Åt. Christians. Skämt. Denna. Veckan.

Idag till exempel gick jag upp, först av alla i huset, gick ner i duschen och... började fnissa. Åt Christians skämt. Jag äro förvisso lättroad, men ändå. Jag äro förvisso övertrött efter max 6 timmars sömn per natt i en veckas tid (inatt sov jag till exempel 3,5 timme), men ändå.

Igår var det temafest (tema Bollywood) med tillhörande maskerad, as every friday, och fyra av oss gjorde bejublad succé som en skock heliga kor med latexhandske-juver. Själv hade jag raggat tag på en koskälla som hängde runt halsen på mig och beredde församlingen stort nöje då jag dansade. Även juvret voro underhållande. Men allra mest underhållande var det när Christian förde mig så jag hamnade i framåtlutad ställning, och hoppade ner vid sidan och började mjölka mig.

Oh my God, jag bröt ihop och fick typ skrattkramp.

Men så åkte ju Christian idag. Tråkelitråk. Vem ska jag nu leka med? Men, woop woop, vem kommer då om inte Fredrik! Nu har vi inte börjat leka än, han har precis anlänt, lagt några öl på kylning, plockat fram ukulelen och är nu och käkar. Men, I have high hopes for this vecka, helt klart, även om det blir svårt att toppa förra veckan.


... och fy fan vad trött jag är. Har lyckats skramla ihop till kanske fem timmars sömn nu. Och imorrn blir det inte sovmorgon, för då ska vi åka till Åland minsann. Upp i ottan. Galningar.



Inga kommentarer: