fredag, juli 30, 2010

Roadtripstankar

Sitter, tyst och dyster, i en bil på väg hem. Köper en dagstidning, och återvänder sakta till verkligheten. Och kommer att tänka på en massa saker jag inte vet hur jag ska vrida eller vända.

Att resa bort är en flykt. Att resa bort på dansläger är att byta universum ett tag. Jag har befunnit mig i en annan galax, där helt andra saker är viktiga än de som är viktiga. På riktigt, och egentligen.

Jag har glömt så mycket. I olika grader av viktighet.

Har glömt att jag brukar träna box på onsdagar.
Att jag har börjat skriva igen.
Att jag inte har något jobb.
Att mamma bär sorg och sitter på öa och väntar på att jag ska komma hem.

Och annat, privat, som är för privat för att fläka ut här, hur gärna jag än vill. Åh herre min gud, så skönt det har varit med en periods glömska. Men i bilen, på väg hem, dräller tankarna ner över mig igen. En tung, våt filt, en kluddig gröt av tankar, känslor, hopp och depp. Saker som måste tas tag i.

Eller så är det bara vädret.


1 kommentar:

Jakob sa...

Ska vi inte ta en box på onsdag nu då? Det börjar bli dags igen tycker jag!