onsdag, juli 07, 2010

Packa pappas kappsäck

Kappsäcken från Italien/öa ligger nu uppfläkt i soffan. Har plockat ur en del, men inser att en del ska jag packa ner imorrn igen. Ingen idé att packa upp alltså. Packa ner däremot, kan jag ju faktiskt börja med, trots att mitt rigida schema säger att jag inte ska börja förräns imorrn.

Och då kommer frågan.

Vilka finurliga grejor ska man packa ner? För är det något jag älskar, så är det situationen "faaan, nu skulle man haft en sax!" och vips, så har jag det! Finurliga saker som ingen annan tänkt på. Bandage. Plåster. Toapapper. Tvättlina. Schweizisk armékniv. Behöver jag inte ta med, för det har M en multifunkis bra som blev flitigt använd redan i Italien.

1 vecka i villa där det finns täcken och kuddar men inga lakan.
1 vecka i tält.
Och, om andan faller på mig, 1-2 veckor till i husvagn/tält/whatevva. Eller så har jag blivit fullmatad med swing och åker hem. Och då infinner sig de svåra, existentiella, men ack så roliga frågorna.

... ska jag ta med lakan OCH sovsäck? Overkill känns det som, men jag vill ju inte sova på sunkmadrass sådär bara.
... ska jag ta med öl och vin? Det finns inget systembolag i Herräng. Och har man en bag in box så kan man bjucka och grillningen blir så himla trevlig.
... om jag ska ta med vin, ska jag då köpa en bag in box? Jag har ju massa billiga flarror från Tyskland hemma. Svårfraktade dock. Tunga. Och vi har minimalt med plats.
... hur sjukt mycket kläder skall jag ta med? Dansa hela dagarna, dansa hela kvällarna. Det blir... en del svett.

Oh, på tal om det så ska jag köpa en rejäl vattenflaska.
Och ficklampa! Fan vad vi fick användning för den förra året.

Ditt hetaste tips till packlistan? (Förutom myggmedel.)


3 kommentarer:

vandrarvild sa...

Kläderna: du kan ju alltid skölja upp kläderna på kvällen och låta dem torka över natten och nästa dag och sätta på dig ombyte under tiden; då kan du ta med bara favvisarna och behöver inte lika mkt kläder.
ficklampa, batterier, myggmedel, skavsårsplåster, bandage(ifall nån trampar snett, man vet ju adrig)och tre BiBar vin och skor, solhatt, badkläder, sovtäcke som du kan bädda med lakan och sen sova med i tält. Vädra det varje dag så slipper du sunkkänslan dessutom. OCH ta med ett under lakan till vecka 1, och vecka 2 kan du ha det som tälttak eller bara Stort Bra Tyg att svepa in sig i efter badet eller för folk att sitta på på gräset eller nått sånt. Eller spänn upp det mellan träd och byt om bakom det!
Och köp med en påse GODIS, en stor påse smågodis, för folk blir ALLTID glada när man plockar fram en påse gotter framåt kvällningen. Skippa chokladen av förklarliga skäl...
:D
kommer inte på mer nu. kram

vandrarvild sa...

PINCETT, för ev stickor fästingar och pill.och påsförslutare.

KuriÅsa sa...

Kläderna är nog inget problem, de tar inte så mycket plats. Godis kan man köpa där. Bibar har jag fått instruktioner att vi åker och köper vid behov. Skavsårsplåster - bra! Och lakan får det bli. Kom på att min luftmadrass är helt sträv att ligga på så sovsäcken fastnar i den och man kommer inte runt.

Kommer det brev innan man åker så man har nåt att svara på i Herräng? ;) Annars kan du skippa att skicka det på två veckor minst för jag är ändå inte hemma.