onsdag, februari 14, 2007

En tillnyktrande hetero säger what the motherfukin' deal?!

Efter en lång dag och kväll stirrandes på ett tomt dokument (lyckades till slut fylla en sida med dålig skit) gav jag upp och åkte på quiznight för att få lite heteronormativ bekräftelse (och för att få tänka på nåt annat än plikter och idioter). Fick ingen. Fick vin. Jag är full nu. (Fast snart nykter känner jag.) Och helt... bedövad. Det känns som om hela ansiktet blivit förlamat.


Blev ni oroliga för att jag är full på en tisdag kväll? Då kan jag berätta att jag inte varit full sen nyår. (Mycket ovanligt för att vara en Ozzy.) Jo, en gång blev jag lite full en torsdag efter att förra aset varit elakt mot mig. Ozzy + alkohol + depression = mycket dålig kombo. Jag har verkligen svårt att förstå att folk tar till sprit när de är deppade. Man mår ju bara ännu sämre. Jag får megaångest. Alkohol förstärker grundkänslan. Mår jag bra så mår jag jättebra och älskar allt och alla när jag blir full. Är jag låg blir jag lägre än Marianergraven.


Jag kör med socker och fett kombinerat med svält när jag är låg. Tänk om man kunde få grönsakscraving istället.


Jag skulle vilja ha ljudeffekter i bloggen. Jag skriver som jag pratar. Och tack vare min clownskada pratar jag mycket med ljudeffekter. Och det ljudet jag skulle vilja skriva nu går inte att skriva med bokstäver.


Men ljudet beskriver att min hjärna håller på att koka över. För jag förstår inte livet. Förstår inte mig själv. Förstår ingen annan. Förstår ingenting. *ljud igen* Jag skulle vilja skriva det med stora bokstäver. Att jag förstår inte. Vad är grejen med liv. Varför har vi det? Eller varför har jag det?



2 kommentarer:

Rim sa...

Tänk om allt kunde vara simpelt. Enkelt utan att krångla. Jag undrar om man inte ändå skulle ställa sig samma frågor som när ingenting verkar vettigt... äh, jag vet inte. Ozzy, du borde åka bort till något främmande land och göra vad du vill.

brelovich sa...

därför!