söndag, februari 04, 2007

Om maj å dialäktärrr

AhA! Man kan skriva om Göteborg! Eller Jättäbarrrrrg som man säjär om man e redi jättäbarrrgrarreee. Det är inte jag. Bara nästan. Jag är uppväxt 8 mil från Göteborg.


En del (människor som kommer mycket längre bortifrån) tycker att jag verkligen är Göteborgare.


Andra (infödda Gbg:are) tycker inte det.


Och... Jag vet inte.


Såg en videokassett på mig själv från tidigt 90-tal när jag spelade lokalrevy. Då hade jag inte ens bott i själva Göteborg än.


Ozzys replik: "Tänk om man kunde vara en liten, liten fluga som surrade omkring i deras kök."


Det som kom ut ur Ozzys mun:


"Tänk om man könde vå en litteeee litteeee fluvga som sörra omkring i de's kôk"


Nu har jag bott i Jättebarrrrg i 9 år. Hur låter jag nu?



Andra skriver om: , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är ju så grymt kul. Detta är min favoritblogg.

KuriÅsa sa...

Man tackar