tisdag, februari 06, 2007

Samlah

Christer samlade tydligen på torkade fiskar när han var åtta år. Han hade en hel vägg med torkade fiskar. Luktade inte gott enligt honom själv. Torkade fiskar! Var fick han den idén?


Jag har aldrig lyckats bli en seriös samlare. Ett tag försökte jag samla på porslinskatter. Sen gick 80-talet över och jag insåg att porslinskatter faktiskt var oerhört 80. Katterna gick i bingen.


Cicci däremot lyckades alltid samla. En jättesamling Carolabilder. En jättesamling... servetter. Till exempel "Rasta Hallandsås", eller "Sibylla". Mycket fascinerande. Och... meningslöst? Servettsamlingen lyckades hon inte slänga förräns hon flyttade i höstas. Då hade hon haft den i sisådär 25 år kanske. I en låda.


Vad samlar jag på? Skräp och damm?



Andra skriver om: , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

Min kusin samlade på cigarettfimpar när hon var runt fem år gammal. Fast det förnekar hon nu, men jag vet att hon gjorde det. Fast inte så länge och inte så mycket.
Ilby