fredag, februari 16, 2007

Hjärnfördriv 2.0

BAH! Klockan är snart ett och jag har inte skrivit ett ord i bloggen! Vadan detta?


Well, man får inte så mycket inspiration när man sitter med näsan i vetenskapsböcker två dagar i sträck. Dagens input utifrån har varit lite chattande med Erika. Om vetenskap.Möööö. Vi chattade lite om sprit och träning också. Och bestämde oss för att träna. Så snart skall jag äntra hojjen och dra på spinning. Hoppas att det väcker hjärnan lite.


Måste försöka att inte lyssna sönder Miss Li:s skiva. Svårt. Har laddat hem en massa annat för att inte slita på henne så hårt. Men det GÅR INTE! Sorry Caroline af Ugglas och Weeping willows, ni matchar inte henne på långa vägar. Men ni är fina ändå.


Dagens väckning: Sprängning. De håller på att spränga bort en massa berg typ 50 meter härifrån. Det låter. Man skiter på sig varje gång. Speciellt om man ligger och sover och blir väckt av att det plötsligt är krig.


Dagens väckning 2: (somnade om efter kriget) Bengt, gammal imprare som ringde KVART ÖVER TIO och undrade varför man inte kan skriva kommentarer i gästboken på gbg impro:s hemsida . Ozzy: Mummel mummel host host vet intääääää. Sen blev jag sittandes i ett trevligt socialt samtal i bara underpants i en kvart.


Dagens väckning 3: Teatertelefonen ringde igen. Detta hade varit det jag vaknat av om de inte sprängt och Bengt. Samma som igår alltså. Igår ringde hon (teatertelefonen) kvart över elva och väckte mig. Idag kvart över tio. Lära sig att Ozzy sover länge på morgnarna? Eller, det gör jag väl inte jämt kanske. Bara när jag är låg och har hemtenta samtidigt.


På tal om lågheten så är den idag ganska mild. Man kan säga att det är jämnmulet, men inte regn. Vet inte om det är för att jag springer omkring och inbillar mig att den där tramsebyxan som inte vill ha mig kanske kommer vilja det om ett tag om jag är riktigt enveten. Well, fuck it. Blir det inte han så blir det nån annan. För en såhär fantastisk brutta kan ju bara inte få springa omkring lös och fri på stan hur länge som helst. Fast... jag kan nog säga att den som vill haffa mig får ha en jäkligt bra håv. Tänker sluta vara lättlurad. Nu får man ligga i för att skaffa sig en Ozzy. För Ozzy vill inte bli kill-piluttad mer.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kommit på att det är bättre att bli jagad än vara den som jagar. För som jagad är man den som har makten att säga ja eller nej.
(thrillerskrattar som doktor mugg)
Och så slipper man att trilla ner i det svarta djupa hålet där det är väldigt, väldigt mörkt.
Ilby

Anonym sa...

Tips till lindyälskande OZZ: http://www.herrang.com/en/