onsdag, mars 28, 2007

Vad hette det? Pluuhhhgg? Känner jag inte igen.

Oj oj oj oj oj oj oj.

Jag måste vara den lataste människan i världen. Skrev ju i förra inlägget att jag skulle få ändan ur vagnen och sätta mig i solen och plugga. Ööö... 20 minuter innan föreläsningen skulle börja var jag redo för plugg. Och då mötte jag en massa klasskamrater. Så, padde plugg. (pas de = ingen, inget, inga på franska, förf.anm)

Föreläsningen var måttligt intressant och gick mest ut på att jag och Jens satt och fnissade åt skojiga tecken som teckentolken gjorde och en viskande diskussion om huruvida teckentolken var snyggare nu när han klippt sig eller inte. Teckentolken är som en vandrande skyltdocka. Flawless. (heter det så?) Så när det var dags för paus så sa alla på min rad att de skulle skolka andra halvan för att föreläsningen var så ointressant. Mesig som jag är så föll jag för grupptrycket med motiveringen "ja, vi tjackar en falafel och sätter oss vid kajen och pluggar i solen". Två timmar senare hade jag läst ett enda stycke och inte fattat nånting. Jag hade också snackat en massa skit med Erika, Maria, Jens och Christoffer. Cyklade hemåt för att sätta på en balja kaffe och sätta mig i solen här och plugga istället. Fast först måste jag ju förbi dansbutiken och hämta mina nya dansskor!

När jag står i kassan och ska betala så kikar Moa, Johanna och Frida in. Hohooo ska du med och fika? Tuff som jag är sa jag "nej, nu får det vara nog, nu MÅSTE jag hem och plugga". Upp på cykelen igen. Kommer till humanisten då jag återigen hejdas av Lisa (klasskamrat under Paristiden) och då måste man ju stanna och prata för vi har ju inte sett varandra på tusen år minst.

Nu är klockan 17:22 och jag har fortfarande inte läst en rad. Jag måste dessutom fraja lite lax som jag la på upptining i morse för att tvinga mig själv att laga mat. Och kl åtta ska jag vara på Forum och lära mig shimmy shammy eller vad det hette.

Laxen ligger och stirrar på mig.

Jag vill inte. Why oh why did I put the lax on upptining? Jo, för att jag känner mig själv.


Inga kommentarer: