fredag, mars 09, 2007

Susanne Lanefeldt del 2

Detta är del två i en följetong. Läs föregående inlägg först.

Känsliga läsare varnas. Bloggen handlar återigen om bajs.

Tack vare att jag drack kaffe till frukost får jag idka Lanefeldts knipövningar i en halvtimme. Eller i en halvtimma. Man får välja själv. Håller nästan på att... ja... vad ska man säga... kräma i brallan som sofia skulle sagt. Till slut så säger vaktmästaren att han ska gå och hämta en skena till min garderob och att han kommer tillbaka om en stund. Går.

Dilemma! 1: Hinner jag kräma (återigen Sofiacitat. Sofia kom hem!) innan han kommer tillbaka? 2: Hinner krämdoften försvinna innan han kommer tillbaka? Inser ganska snart att det får kvitta, det finns liksom inget alternativ. In på muggen. Lättar på trycket. Aaaahhh. Spolar. Spolar två gånger för säkerhets skull, det kan ju finnas krämdoft i vattnet. Tvättar händerna med kopiösa mängder tvål som jag skvätter lite överallt i handfatet. Barnängen luktar tårta. Ställer toadörren på vid gavel för att vädra snabbt och effektivt. För säkerhets skull sprayar jag lite Versace diamonds (go parfym!) på muggen.



knack knack knack

Och till råga på allt vill han kolla vattnet inne på toan igen.

Han ska komma tillbaka igen. Vattnet strular.

Och jag är galet kaffesugen.




2 kommentarer:

Rim sa...

Alltså, jag tänkte skriva om hur avundsjuk jag är, men jag låter nog bli vid närmare eftertanke...

KuriÅsa sa...

Är du avundsjuk på att jag är bajsnödig eller va?!