torsdag, mars 22, 2007

Därför blev det inget inlägg idag

För ett tag sen kom jag att tänka på att jag inte varit ute sen typ... nyår.

Och sen funderade jag på varför

Och inbillade mig att det kanske var för att jag faktiskt kände mig harmonisk och glad utan party. Det kan liksom vara skitnajs att sitta hemma med sig själv och en kopp te.

Sen blev jag full

Och kom på varför jag undviker alkohol

Alkohol gör mig depp

Fetdepp

Vad håller jag på med?

Varför lyckas jag inte skapa mitt liv så som jag vill ha det?

Vad är det med mig som inte duger?

Här sitter jag, i en ful lägenhet som jag inte trivs i. Ensam. Utan något som gör mig glad. Jag orkar liksom inte. Orkar inte göra klart. Har fortfarande saker i kassar överallt. Orkar inte ta hand om. Orkar inte laga mat. Det enda jag orkar är teatern och skolan. Det är det enda som är kul. Fast tycker jag att det är kul egentligen? Eller är det bara för att det håller mina tankar upptagna?

Det här livet är fan bara plast

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Ozzy - du är teaterdrottningen och du sjunger som en gudinna. Kommer jag ihåg från en revy för länge sen. Det är många som skulle vilja vara du. Bara så du vet.