onsdag, mars 21, 2007

MördarOzzy de e ja de e ja

Jag har märkt att jag har ett ganska irriterande karaktärsdrag

nämligen

Surkärringen

Jag är helt enkelt en regelryttare

Man ska komma i tid
Man ska läsa sina läxor
Man ska passa tiderna i tvättstugan och inte dra över
Man ska, helt enkelt.

Jag försöker lägga band på mig, då jag inser att det faktiskt inte spelar någon jäkla roll i hela världshistorien att någon inte följer reglerna till hundra procent

Ändå kan jag ibland inte hålla mig

Det finns speciella tillfällen, då jag bara måste

När gångtrafikanter går på CYKELBANAN fast det finns en GÅNGBANA precis bredvid. Speciellt om de går på cykelbanan precis där det är ritat en stor cykel i marken på ena banan och två människor som promenerar på den andra. Kan man gå på cykelbanan ska man fan kunna gå på bilbanan också. Ut bland bilarna med er! Så, när folk går i cykelbanan så hugger Arga Ozzy. Ibland på det komiska sättet "flöööö" (flytta på er på göteborgska, red.anm), ibland på det mindre trevliga sättet "pling pling", och ibland på det dödsotrevliga sättet "broms broms MEN ÅÅÅÅHHHH JÄVLA IDIOTERRRR"

Folk som inte kan parkera. Bilar. Cyklar. Barnvagnar. You name it. Speciellt bilar som står parkerade så att det preciiiis INTE får plats en bil mellan den och nästa. Då vill Ozzy lägga en bajsklutt på den dumma bilens vindruta och hoppas att det blir frost över natten.

En kassa öppen i affären. Kön växer. Och växer. Plötsligt "ledig kassa här!" Och då går folk som inte stått i kö tidigare och ställer sig FÖRST i den nya kassan! Och fullkomligen skiter i att det finns folk som stått i kö i 20 minuter.

Nä jag måste sluta skriva om detta märker jag. Sitter här och blir skitsur.

Tamejfan



2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy faaan vad jag saknar dig! Längtar hem gör jag också.

Puss
Lindex

Anonym sa...

Eller när folk går in med skorna på i omklädningsrummet! Grus under mina nyduschade fötter=inte glad. Slakskvatten på mina strumpor=vansinnig Johanna-tant. Å när man säger till, har den man säger till mage att bli sur, för att man påpekar att DEN har gjort fel. Vart fan är världen på väg! Morr!