måndag, mars 26, 2007

Så går en dag i våra liv och kommer aldrig åter

Dagens avslöjande: Jag är BLYG som fan! DET kan man INTE tro.

Dagens konstigaste sammanträffande: Går in på dansbutiken för att leta skor. Hoppla, där jobbar en kompis! Och... där kommer tramsbyxan in för att tjacka brallor! Två överraskningar i en, det går ju bara inte.

Dagens pinsammaste: Jag har glömt vad kompisen som jobbar i affären heter. Så när jag var där fick jag ropa typ "Du, kan jag prova en storlek större".

Dagens dummaste: Jag har för långa smala fötter för skor. Speciellt för dansskor.

Dagens nej jag skulle ju gå ut i solen: Somnade i sängen med skolartiklar i handen. DÅ är det tråkigt att läsa. Om man somnar med papprena i handen.

Dagens längsta 1: Tid att hitta nånstans att fika utomhus - 1 timme.

Dagens längsta 2: Kön till falafelkungen (entimmasjakten på utomhusfik slutade där istället för vi hann bli hungriga.)Den gick över halva Kungstorget.

Dagens komiskaste: Dela in oss i basgrupper i skolan. E hugger på en sekund M och L så vi ska slippa få dryga farbrorn som vill bräcka alla. (Obs: "Farbrorn" är lika gammal som mig. Eller ett år äldre kanske.)

Dagens yeah: Cykla i kortärmat och uppvikta jeans utan att frysa.

Dagens neah: Fortfarande singel och gammal. Läste precis ett blogginlägg om en tjejs farföräldrar som varit gifta i 74 år och låg på tredje plats vad gällde Sveriges längsta äktenskap. Jag kommer inte klå dem. Jag får operera om mig till kille och ragga upp en bög helt enkelt, för de gillar mig i alla fall.

Dagens låt: Oh Mary don't you weap - Bruce Springsteen (The Seeger sessions)

Dagens NEJ DET HAR JAG MISSAT: Biljetterna till Stones släpptes idag.

Dagens JAHA DET HAR JAG OCKSÅ MISSAT: Det finns biljetter kvar. Billigaste kostar 790 spänn. Jasså, gubbarna har inte pengar så det räcker?!? Morr. Grattis Stones, ni kommer få en moderatpublik. För det finns väl inga fattiga moderater?

Själv får jag nöja mig med snikens kulle. Nån som har varit där nån gång? Man ser SJUKT DÅLIGT! En gång i forntiden åkte jag, Marika, Jonas och Tony och letade upp den. När vi hittade den och såg hur dåligt man såg blev vi minst sagt sura. Så vi ställde oss på led och... moonade åt hela Göteborg och skrek MAJKUL (för det var Michael J vi skulle snika på). Moget.

Dagens få loss ändan ur vagnen Ozzy: Ska cykla till lindyhopen om en kvart. Senast! Måste ta på byxor, strumpor, packa skor vattenflaska och frukt och sätta upp håret i en dansvänlig frisyr.


1 kommentar:

brelovich sa...

Såhär är varje dag i mitt liv. Bara en oändlig ström.

Jag måste nog göra något åt mig själv...