lördag, mars 03, 2007

Om rökning, läga och ilska.

När man läser en viss författare börjar man skriva som den. I alla fall om man är likamed Ozzy.

Har börjat storkonsumera Pluras blogg. Måste ju läsa allt från början! Hoppas därför att hans språk smittar av sig på mig. Men... märker att det i nuläget inte hänt ett skit. Med språket alltså.

Det är konstigt att rökning kan låta så gott när poeter (läs Plura) skriver om det. I hans texter låter det ibland som om rökning är essensen av livet. När det egentligen bara är fråga om en jäkligt otrevlig ovana som får folk att lukta prutt.

Hur rock 'n roll är det att tycka att rök luktar prutt, Ozzy?

Hmm... Mitt jag lever inte alltid upp till mitt namn. Eller till min namne för den delen. Men, vem kan det?

Dagens lägenhetsplus är att det bakom skrivbordet finns världens längsta element som man kan slänga upp fötterna på. Alltid varma fötter vid datorn! Halle lehlujah Dagens lägenhetsminus är grannarna. I förra huset bodde mestadels vuxna studenter. Alltså vuxna på det sättet att det inte var fest VARENDA HELG (eller varenda dag) och när det väl var fest satte man upp en lapp och sa "kom och plinga på och be oss sänka om du störs". Inte i det här huset. Här är det rajraj VARENDA DAG!!! Häromnatten, onsdag, körde grannen till höger igång dödsmetal klockan ett på natten. I förrgår var det nån som typ startade en helikopter lät det som, med jämna mellanrum hela hela kvällen. Jag har sen jag flyttade in inte haft en enda lugn kväll/natt. De har börjat med extrem irritation och stress, och vid tidigast ettsnåret har irritationen lagt sig såpass att man kan domna bort. Så igår... Fredag kväll. Det var rätt ok... fram till elva typ. Jag var så sjuuuukt trött! Och grannen hade fest eller förfest eller nåt. Och då tänkte jag att jag måste undersöka om det är samma snubbe jämt som väsnas, för då jävlar ska han kölhalas!

Sprang runt i olika trappuppgångar för att lokalisera om det var ovanför mig eller på någon sida som det lät. Till slut hittade jag rätt. Jättetrevlig, full, kille. Ozzy försöker behärska sig och säger jag vet att det är fredag och så, skulle bara kolla om det är du som har levt raj raj varje kväll hela veckan, för i så fall får det fan vara nog nu, men är det inte det så ha så kul. Ville bara säga att det hörs sjukt mycket in till mig!

Vad ska man säga om det?

Jag är inte diplomatisk när jag är arg.

Fråga min uppsatsgrupp.

Ormtungan flög fram igår när vi väntat på snubbarna i 1,5 timme pga tids-missförstånd.



Inga kommentarer: