torsdag, juni 07, 2007

Varsågod Lena, lite underhållning for you.

Det här är ett inlägg tillägnat Lena. Vad gör man inte för att underhålla din dag på jobbet?

Jag och Jensa har nu tillbringat några timmar vid näckrosdammen diskuterandes begrepp. Försökte finta mig själv, lura i mig att vi var på mysig picnic istället. Jordgubbar, kanipplar, kaffe... och det blev faktiskt ganska trevligt.

Förutom

gräsklipparmannen.

Hittade perfekta spoten under ett träd. Skuggigt. Utsikt över parken. Gött. Då...

Bröööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööm hacketihacketihacketi brööööööööööööööööööööööm

I vårt stilla sinne tänker vi "parken är stor, han kommer nog bara komma hit med jämna mellanrum".

Brööööööööööööööööööööööööööööööm

Nähä. Han skall klippa den här delen just precis just nu när vi precis satt oss. Ok. Vi sitter kvar för att undersöka hur han beter sig när han kommer till trädet, där vi sitter. För varje gång han kör förbi oss så behandlar han oss som luft. Vi finns liksom inte. Spänningen stiger. Till ljudet av bröööööööööööm försöker vi reda ut begreppet "hegemonisk diskurs". JO, MEN DET ÄR VÄL SÅ ATT ÄVEN DE MISSGYNNADE INOM DEN HEGEMONISKA DISKURSEN RÄTTAR SIG EFTER NORMERNA? JO JAG SA ATT ÄVEN DE MISSGYNNADE BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖM RÄTTAR SIG EFTER BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖM.

Nu är det sjukt nära. Nu kommer han snart börja klippa sönder mina sandaler. Då kommer det en till gräsklipparman! Han kör den tråkiga stajlen, pekar på ett ställe dit vi kan flytta oss, och klipper sedan under trädet.

Fan.

Satt ju och väntade på reaktionen från den andre.

Antiklimax.

Åter till den hegemoniska diskursen.

Här kommer ett senare tillägg:

Hur faaaen lyckades S få in termen "hegemonisk diskurs" på varenda lektion under hela svenskutbildningen?! Nu när jag vet vad det är inser jag att hon har simmat som fan!



1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, ett alldeles eget inlägg!
Gräsklipparmannen i Stephen Kingnovellen är waaaaaay more scary föresten.
och nu ska jag klura ut hur jag ska stänga av fellytonen och jag orkar inte logga in igen för nu ska jag packa ihop och gå hem. Men jag har bloggat massor för din skull idag. Snäll som jag är.
/vandrarvild med kli i ena ögat och orkar jag diska muggen nu eller ska jag låta den stå över natten och gegga ihop fullständigt?