måndag, juni 11, 2007

Dr Ozzy and Mrs Hajk

Hos mamsen överdoserar man i skorpor. Skaftöskorpor. Maj gådd. Could kill for a skorpa! Gimme skorpa!!
Frukost
Jättebalja kaffe och minst två skorpor.
Kaffe med skorpa (-or) igen.
Middag - avslutas med kaffe och skorpa (or!).
Kvällen - kaffe och skorpa (or för faen!).

Hos mamsen får man annan tv-smak.
Engelska kriminalare.
Hur ofta ser jag en engelsk kriminalare hemma? Never. Tycker de är tråkiga hemma. Här är det the ultimate underhållning. Paw reekteet.

Hos mamsen sminkar man sig inte. Nånsin.
Om man inte ska gå ut och svira runt med Cicci och flickorna. Vilket inte händer särdeles ofta.
Här är det inte ens mascara som gäller. På sin höjd lite lypsyl på läpparna. För de blir ju torra av all sol. Och när man ska piffa sig för ett litet åkande till en större stad där man råkar bo ejenklien har man glömt hur man gör när man sminkar sig.

Hos mamsen har man fula kläder. Slappa kläder. Softa kläder. Samma kläder. På med baddräkt, på med kläder, åka stranden, slänga av kläder. Kläder ligga gräset halva dan. På med kläder, åka hem. Slappa soffan.

Imorrn ska jag åka till stan. Hur ska det gå till? Har bara varit härute i fyra dagar, och har redan glömt bort stads-Ozzy. Lill inte åka ejenklien. Men jag får fett me pengar för det. Måste.

En fin avslutning som ger hela inlägget knorr? Nä, uppenbarligen inte.


3 kommentarer:

Lintin sa...

Åh wow ozzy, det låter sssschysst!! Det är ju lätt grymmaste tillvaron, att slippa bry sig om något annat än bada och skorpor. Keep up the good work.

vandrarvild sa...

jag sitter inne hela dagarna. Här blir man inte soilbränd. Kissnödig av kaffe, ja, men inte solbränd. Fast jag fick en veckas jobb till här. Det är fint. men jag missar heeeeeela malmöfestivalen men de göttaste spelningarna är ändå på helgerna och jag får klämma in ståndkollande *mitt nya favvoord tror jag minsann* och gatukäkande på helgen med.
för jag får ju peeeeeengar.. manni manni manni. me like manni.

vandrarvild sa...

jag gillar skorpor.