fredag, juni 29, 2007

Rapport från ett vinglas

Jag blev full igår.

Fylla är en kraftigt överskattad sysselsättning, på min ära.

Har man blivit kärring om man har roligare utan sprit?

Men en sak är konstig. Jag och mina vänner blir ALLTID uppraggade av 22-åringar när vi går ut. Why oh why? En som limmade på C igår trodde att vi var födda typ... 89.
1989 var vi 17 år gamla. Nähä vafan 84 då säger killen. Nää. Vaffaan, ni är la inte födda på SJUTTIOTALET?! ylar killen.

Vi är nästan födda på 60-talet.

Allvarligt. Ser de inte gäddhänget? Skrattrynkorna? Att utväxten i håret inte är brun, den är grå? Eller vill de bara ha tätatät med mogna kvinnor?

I'm sorry killen. Vi hade ett uttryck för detta fenomen en gång i tiden.

Fjortonåråluktarkiss.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Heja mamah jävlar det blev trevligt inatt..jag sov inte hemma kan jag säga...hummahummahuamma.....

K

Anonym sa...

Då får man gratulera! Det trodde att ni var nästan 20 år yngre, det var inte dåligt;-)

KuriÅsa sa...

K va döööökti du vaaaa alla ville ha dig igår jö.

Mia - tack tack

Lintin sa...

Visst är det överskattat med fylla! Fattar inte vad jag tänkte med som söp mig själv under bordet igår, så sjukt meningslöst.

vandrarvild sa...

Hahaaaaaa. roligt! 1989! Min systerson är född 1987, och min systerdotter 1990. Det finns inte en chans i helvete att jag skulle vara född runt den tiden själv, hahahahahaaaa. Jag har mitt första minne från vintern 1976, då var jag nästan ett o ett halvt.. bara en sån grej.
Fast förrut(d v s när jag hängde en massa på krogen coh vaknade bakis och hade minnesluckor som smällde igen som en ångestblaffa i nyllet på en framåt eftermiddagen när man plötsligt kom på att man hånglade med nån vidrig kille i ett hörn av krogen och sen hånglade med nån annan en timme efter, sådana saker) var det aldrig nån som trodde jag var så gammal som är jag, de tippade på en åtta år yngre. Fast jag hängde med folk som var sex år yngre med. Så man drog till sig yngre killar. Been there, done that, Testa inte det, det är mamakomplex och fjortisfasoner för hela slanten när de är så mkt yngre.
Så jag affirmerade att jag ville träffa nån i min egen ålder för då skulle de ha fler referenser till saker man själv gillade och uppfattade. Som att man är uppväxt med kommunist John Blund istället för Ninja Turtles... sådana saker.
And it works like a charm. Darling är ganska precis ett år äldre och fattar ALLTID mina Åååhanden inför Limahl och Never ending story. tex.
*haha*

fast många killar gillar tanken att de attraherar äldre kvinnor, som ett slags mervärde.

Anonym sa...

NÄ fylla e bajs.
men salongs e najs!
men det var längesen man hade lucköppning.. haha.. tur det!
Det får vara måtta på supandet.. vi e ju som sagt inte födda -89..

KuriÅsa sa...

Lucköppning....? Minnelsucka då eller?

Anonym sa...

jaa, lucköppning har man med kompisarna dagen efter när de fyller i ens minnesluckor med vad de själva minns: lucköppning....

/vandrarvild orkar inte logga in