fredag, juni 01, 2007

Jag - en kriminell mes

Jag ska nu och här i bloggen göra ett helt idiotiskt uttalande.

Jag är kriminell.

Så. Varsågoda. Åtala mig. Ring 112. Eller skit i det.

Jag betalar inte tv-licens. WHY OH WHY OZZ? Har en massa goda ursäkter, som att jag aldrig kollar på svt och att jag inte vill sponsra den nya stajlen på melodifestivalen. Men... jag inser att det är ganska lama ursäkter. Men det skiter jag i! Moahahaha! För jag är faktiskt fattig. En fattig student.

Ps: Säg inget till mamma, då får jag smisk.

Anywho

Häromdagen låg jag för ovanlighetens skulle och kollade på tv. Gör inte det särskilt ofta, och gör jag det så är det i sövande syfte. Dubbelavsnitt av vänner. Mmmm. Då ringer telefonen. "Hej det är från Radiotjänst i Kiruna, vi ser att du har flyttat och tänkte fråga om du har tv?" Ozzy: "Nä, jag har ingen tv."

Sen inser Ozzy att de burkade skratten hörs i luren.

Fast den snälla tanten från Radiotjänst säger bara nähä ok då tackar jag för mig.

Allvarligt?!?! Radiotjänst behöver helt klart gå en kurs i indrivning. Förslagsvis hos Västtrafik. Där kan man fan inte finta sig ifrån någonting. För ett tag sen gjordes lokaltrafiken här om. Man tog bort den lilla månen som symboliserade nattaxa och vagnarna slutade byta nummer på natten. Så vips kunde man inte se om det var nattaxa eller inte, utan man var själv tvungen att hålla reda på vad klockan var.

Lätt. Kanske. Om man inte heter Ozzy, är askalas och ska försöka finta. "Vaaa är klockan såååå mycket äre saaaaaant oooj jag har bara stämplat tvååå k'ponger skareva fyyyrah" Den gubben gick inte. Inte heller överklagandet till Tidpunkten måndagen därpå. Ajaj tomma plånboken fick hiva upp sexhundra spänn.

Men, jag hade ändå betalat. Fast för lite. Vardagskriminalietet?

Och nu följer ett rekordförsök i taggning


4 kommentarer:

Anonym sa...

Naughty girl. Radiotjänsttanten trodde nog att det var dina kompisar vid köksbordet som skrattade. Eller också får du en snigel i ögat imorrn.

Jag ska inte skvallra för morsan. Inte just nu i alla fall. Hehehe. *gnider händerna med ett förvridet leende och röda pupiller*

Anonym sa...

Hållhake!

Anonym sa...

Been there-done that!
Om du inte läst om våra våndor kan du göra det NU genom att klicka på min länk...

Anonym sa...

Det gör du helt rätt i då detta samhället just nu är ett (sköt dig själv och skit i andra samhälle)tyvärr.Har funderat på att skita i den nya fordonsförsäkringen nu i sommar på ren elakhet då dessa avgifter aldrig tycks ta slut.

Gjorde detta en gång med en p-bot.De skickade totalt fem påminelser och jag gick till posten och betalade in femtio kronor varje gång med ett meddelande om detta räkte ha ha ... Fick ju nya påminelser men ingen förhöjd avgift.Men något måste det ju ha kostat dem i tid.Kul var det i varje fall.

Tilläggas kan ju att jag stod som ensam bil på en av kommunens stora parkeringsplatser av grus i området mitt i natten och jag var dessutom den enda bilen på (hör och häpna) hela detta område). :)

Ha det gott. :)

SideShow Surfer