fredag, juni 15, 2007

Du bår jag idte sådär jättebra i däsad å halsed å öroded

En bajsig sak med paradiset är att man blir så tokallergisk där.

Helst av allt skulle jag just nu vilja ha ett slags flaskborste med vev som man kunde köra in en i varje näsborre, en i varje öra och en ner i halsen och veva runt. Istället får jag nypa i näsan, mosa den, säga ccccchhhhhhh så det raspar i halsen, dra i öronen, klia på överläppen, klia ögonen... äta glass. Då blir det lite bättre. Och åka havet. Blir det mycket bättre. Fast där kan man ju inte ligga hela dagen för då blir man röd och kokt.

Så då åker man hem och sätter sig inne i ett hus och tittar ut genom fönstret på hur fint väder det är ute.

Allergi är faktiskt en förbannelse. Första gången det upptäcktes att jag var allergisk var jag kanske... tolv år? Vad var jag allergisk mot mest? Katt. Vad hade jag? Tre katter, varav en var "bara min". Katten Henrik, den beryktade. Stor som ett hus. Inte bara fett. Muskler också. Häradsbetäckare dessutom, innan modern tog honom till veterinären och citat "snöpte" slut citat honom. Katten Henrik gjorde som han ville. Snodde tixempel styvfaderns fläskkottlett precis när han skulle ta första tuggan. Fast ibland gjorde han som Ozzy ville. Ozzy bäddade ner honom i dockvaggan. Ozzy satte på honom sjalett och påskfjädrar och lekte påskkärring. Men det gjorde inget. Katten Henrik var kär i Ozzy. Följde efter henne vart hon än gick. Nästan. Och ibland ville han stajla sig och lägga najsa grejer han jagat på trappen för att vi skulle se hur bra han var. En gång låg där en... hare. Mamsen såg när han kom släpandes på haren. Den var så stor att han knappt kunde dra den. Mellan benen. Benen stod rakt ut.

Katten Henrik aka Sularn. Älskade att krypa ner under Ozzys täcke. Fast det fick han inte. Katthår. Eller kattelôôô som det ejenklien heter. Men världens goaste mage att busa in näsan i.

Tills Ozzy fick domen kattallergi. Då var Sularn 6 år. Han levde tills han var 21. Ozzy fick tillbringa 15 år med att titta på sin favvokatt, och ibland busa till det riktigt med att klappa honom lite på huvudet för att sedan direkt tvätta händerna.

Mys?

Eller JAG BLIR TOOOOOOKIIIIIIIIIIIIIIIG det kliar det kliar det kliar det kliar fy fan vad det kliar när börjar sprutan jag fick i tisdags verka ejenklien jag dööööör inatt låg jag vaken i två timmar bara för att jag var så allergisk så jag inte kunde sova och när ska de ejenklien klippa all jävla vass och allt jävla gräs här så man kan leva som en normal människa kanske jag skulle bygga mig ett eget litet hus på ensamma stranden som inte är så ensam längre för idag kom det två tanter efter en stund och sen två UNGDOMAR hugaligen som jag aldrig sett där förr hur fan har de hittat dit den stranden är ju min och Ciccis och jag såg förresten en Makaonfjäril (sån som på min tatte) där idag hejbabberiba

Så. Nu har jag nästan glömt att det kliar.


3 kommentarer:

Wulff sa...

jag rekommenderar allergivaccination. jag är precis klar med min. gräspollen? spelar ingen roll numera. värt möda och tid, jag lovar! try it, you´ll like it!

KuriÅsa sa...

= Kortisonspruta? I så fall fick jag en i tisdags som gett noll hjälp än så länge.

Rim sa...

Aaaw, stackars Ozzy!!! Suger att vara allergisk! Speciellt mot fina djur som man älskar. Jag kanske köper med en sån där robothund åt dig som souvenir ifall jag hittar någon.