måndag, juni 11, 2007

Instant Karma?

Idag är mamsen iväg med bilen på reparation. Det skulle ta typ två timmar. Detta innebär att



blir förskjutet med ungefär en timme. Vilket i sin tur innebär att jag äter frukost en timma längre än vanligt. Vilket i sin tur innebär att jag sätter på radion och upptäcker att P3 populär har sommaruppehåll. Vilket i sin tur innebär att jag jublar och skickar ett hurra-sms till min P3-partner in crime - Tant Johanna. Ack huru vi hava plågats denna vår till Hanna Fahls stämma.

Vet inte men... att äta frukost en timme längre än vanligt känns inte riktigt som ett straff. Känns mera... gött som fan! Moahahaa. Och huru avundsjuk äro jag icke på de som slita i sitt anletes svett i diverse blomsteraffärer, stängda skidanläggningar och hemmakontor. Jag är snarare avundsjuk på mig själv. Fan vad jag har det bra!

Häromdagen drabbades jag i och för sig av akut pengaångest, då jag insåg att jag inte kommer få någon fet lön förrän i slutet av augusti, vilket innebär att jag ska klara två hyror och ett helt sommarlov på niotusen sparade kronor. Och sen ringde Sara och undrade om jag kunde ta ett fett improjobb imorrn. Jag måste ha gjort något snäll mot någon, för nu är det vm i gott karma.



9 kommentarer:

Anonym sa...

Är bara ute och rör på mig lite. Säger hej. Pengar är bajs.

Anonym sa...

Karma kan det ju inte vara, du har ju varit jättetaskig mot Hanna Fahl! Och alla andra på P3.
Jag sitter hemma och jobbar, förresten. Bara så du vet.

KuriÅsa sa...

Varför känns det som om jag känner Kapten zebra? Det gör jag nog inte.

Broll, det var dig jag tänkte på när jag skrev folk som jobbar på hemmakontor. Och jag ska be Hanna Fahl om ursäkt. När hon slutar på p3.

Anonym sa...

Kapten Zebra = Herr Hoppsan = lilla solstråle = guttaperkabadankan

Komplicerat.

KuriÅsa sa...

Men maj gådd. Schizofren? :O)

Anonym sa...

Nuförtiden är jag bara Kapten Zebra.

Tror jag.

Anonym sa...

29/6 Hanna Fahl – radioproducent, Stockholm
Tänkte bara tala om att hon sommarpatar i radio skaraborg då...

KuriÅsa sa...

hahaha tack för tipset

Stackars Hanna. Hon är säkert en jättefin människa. Men hon låter som om hon håller på att skratta på sig. I två timmar.

Anonym sa...

Det tror jag bestämt att hon är, eftersom hon är från Skaraborg!