måndag, juni 04, 2007

Hej jag ska sluta skolan hejdå

Startar med en förvarning. Bloggen är skriven med feber idag så tankarna går hej vilt. Weeeehooo feber är nästan som knark. Inte för att jag har provat knark, men ändå.

Knark är bajs. För övrigt.

Imorrn är sista dan ever jag går med min kära klass. Kommer aldrig mer vara i samma basgrupp som M, D, E och J. God damn I'm gonna miss it. Räknade ut häromdagen att jag har gått längre tid med dem än vad jag gjorde med gymnasieklassen och folkhögskoleklassen. 2,5 år. Weird. Till hösten kommer jag börja med nya människor igen. Nya konstellationer.

Och på ett sätt känns det faktiskt lite skönt.

För det finns något med uppbrott som jag gillar. Plötsligt blir man liksom... fri. Obunden. Man blir... sig själv. Inte sig själv med en massa andra folk. Det är bara jag, me myself and I. Jag kan gå omkring inne i min lilla bubbla, filosofera, ta mig den tid jag behöver för att tänka fram saker. Får sällan den tiden. Eller ger mig sällan den tiden. Så, ensam är najs.

Låter nog jäkligt konstigt för att komma från mig, tjejen med 50 pers på msn, 100 i telefonboken, en handfull bästisar och en miljard hobbysar.

Jag tror fan jag är dålig på att arbeta i grupp. Eller rättare sagt, jag är alldeles för social för att arbeta i grupp. Jag blir liksom involverad med alla, och det sociala blir viktigare än anledningen till att man är där. Typ - för att lära sig undervisa i svenska. Det blir sekundärt. Det sociala blir primärt. Kan må dåligt och överväga att skolka om det strular med någon personlig relation till någon i klassen till exempel. Istället för att gå dit för att lära mig.

Så, arbeta i grupp blir väldigt tröttande för mig. För jag bryr mig. För mycket.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Det måste ju vara den ultimata egenskapen för en lärare! Iallafall ur elevernas synvinkel. Kanske mindre bra för dig själv-men va fan lite offer får man räkna med!
(Jag har också bloggtorka- det är bara det att jag har inte vett att avstå att skriva nåt!)
Varför har du så mycket feber? Låter inte bra. Dags för pennicillin?
Krya på dig!

Anonym sa...

Spam!

Skaparna av Guttaperka är efter moget övervägande tillbaka med två små bloggar på halvfart, en om döden och en om allt annat. Skaparna av Guttaperka har abstinensbesvär.