fredag, juni 08, 2007

Serenity now

Om jag var lika bra som den kära svägerskan på att fixa och trixa med ljud och annat skulle jag spela in hur det låter här ute och lägga in en ljudfil på bloggen. Tystnad. Fågelkvitter. En och annan bil. (Eller två och annan bil... mamsen bor vid en väg. Men ändå.)

Lugnet sprider sig i Ozzykroppen snabbare än kvickt.




Imorrn åka havet ensliga stranden dricka kaffi lyssna talbok Torgny Lindgren. Ormens väg på Hälleberget. Läst för tusen år sen, minns inte alls. Lööv Torgnys röst.

Löööv lugn.

Löööv havet.

Löööv den här utsikten till morgonkaffet:



Serenity now

Och för nyfikna kan jag tillägga att omtentan var skitsvår. Följande begrepp: the gaze, det intersubjektiva rummet, distribuerat lärande, frihetens normativitet samt anerkjennelse. But aj fink aj nejld it. Igen.


4 kommentarer:

Anonym sa...

ja det är verkligen knäppt...Mia kom ju inte heller in!
här sliter man som ett djur på wendels, och så kommer rena rama muppen in, som inte har tillfört wendelsberg ett skit. det gör mej förbannad. blääää

Anonym sa...

Tänkte precis samma sak när jag strosade runt på Vrångö idag: "Man borde spela in hur det låter här - vilket inte är mycket - och lägga upp på sin blogg eller nåt".

Det är helt otroligt vad landet/öar ger lugn! Fick tvinga mig hem med båten. Södra skärgårn kommer bli min nya drog i sommar känner jag.

Men så måste man ju mejka såmm money - så in i det gröna svettiga imorn igen... tänk på det, så kommer du njuta ännu mer din lyckost! =)

Anonym sa...

Ja men puss på dig då! Upphöja mig på detta viset. Kolla på PIM hur du spelar in. Modern din har ju adressen.
Och du, den utsikten är ljuvlig.

KuriÅsa sa...

Vick: Meeeeeen whattt is diss. Alltid "fel" människor som kommer in.

Ms D: Längtade faktiskt efter kanin-poolen häromdagen. Rolig leksak. Hoppas ni har kvar den, alltid nån tröst.

Svägo: Om jag bara orkade engagera mig. Gillar kunskap som bara trillar in i kroppen utan ansträngning.