onsdag, augusti 18, 2010

Omvärdering

Något i livet jag verkligen gillar, det är när man plötsligt börjar gilla någon man tidigare haft lite svårt för. Man lär känna personen bättre, och inser att... det här är ju en Riktigt Trevlig Typ!

Att få fördomar krossade, att få förutfattade meningar reviderade, ändra åsikt, få insikt. Det är coola grejer det. Och ibland undrar jag, om de som man kanske initialt hade svårast för, inte är de som i slutändan blir de bästa vännerna? För då har man liksom redan gått igenom irritationsfasen, och konstaterat att jag gillar den här personen som fan, trots att hon/han är si eller så. Eller, så kanske jag har fått insikt om, att det är JAG som är koko och behöver ändra på mig, och att det är därför jag har stört mig på personen i fråga.

Och att utveckla sig själv som person, det är väl det coooolaste som finns, eller hur?

Summa summarum: jag tror jag ska bonda lite med en ny kompis snart. Hon är ju asball. Har jag insett.


Inga kommentarer: