fredag, augusti 27, 2010

Jag tar ett djupt andetag och ser vad jag faktiskt har

Läser igenom föregående inlägg i bloggen och... är så himla nöjd. Det du ger är det du får tillbaka. Så varsågod. Jag tror det tog skruv, och det lindrar lite av irritationen jag fortfarande känner över den onödiga, uppfostrande kommentaren jag bemötte i föregående inlägg.

Och så lutar jag mig tillbaka. I min bekväma säng. Med min dator i knät. Och kaffekoppen till vänster om mig. Med tv:n på svag skvalnivå i bakgrunden. Så, som jag älskar att ha det. Några av de bästa stunderna i livet upplever jag just här, just så. Avkoppling, njutning, reflektioner över livet. Och jag tackar mig för att jag sett till att jag har det såhär, och att jag kan ha det såhär utan att vara beroende av någon annan. Det är jag som skaffat mig det bra liv jag nu har, och det är jag som fortsätter se till att allt som är bäst för mig just nu sker och kommer till mig.

Om jag får det däringa jobbet så är dessa sötebrödsdagar snart slut. Så nu tänker jag se till att krama ut det allra bästa av dessa dagar så länge jag har dem.

Så idag. Ska jag Skriva. Som Fan. Och ta hand om min hälsa och själ.


Inga kommentarer: