söndag, augusti 29, 2010

KuriÅsa hjärta WCJ

Umgås lite med migränen idag. Möjligen sviter efter gårdagens ölande med en massa trevliga härliga människor ur den däringa dansföreningen. Och igen slår det mig. Hur galet trevliga alla är. Fantastiska, härliga, roliga, kloka, vackra... I love them from the bottom of my heart. Och det slår mig hur otroligt mycket den däringa dansföreningen ger mig. Energi, underhållning, kärlek, en sjö av vänner att ösa ur, kombinerat med fysisk träning. Kan det bli bättre?

Sen slår det mig hur galet mycket tid jag ägnar åt den däringa föreningen. Det senaste året har jag och Eliza pimpat och inrett, förhandlat med snickare, bråkat med dito, förhandlat med kaffemaskinstanter och gubbar, letat snygga möbler, diskuterat färgval, letat tapeter, fan och hans moster. MÅNGA. TIMMAR. Har gått åt. Men nu är det (nästan) klart, och shit vad bra det blev! Men... så många timmar. Och inte alltid särskilt roliga. Men nu är det fint, och det är otroligt skönt.

Och jag sätter mig för att greja lite med musiken inför morgondagens dj-set. Börjar lyssna igenom en massa nya skivor. Räkna tempo. Sortera. Lyssna. Lyssna. Lyssna. Man måste liksom känna på låten. Går inte att göra annat samtidigt. Jo, surfa möjligen. Tills det kommer en låt som låter intressant. Då är det bara att sluta göra allt och bara... lyssna. Känna. Funkar den på dansgolvet? Ja, kanske... lyssna en gång till... välja. Eller vraka. Lägga på rätt ställe. Lägga in info om stil och liknande. MÅNGA. TIMMAR. Går åt till att pyssla med musiken. Men det är roliga timmar som jag tillbringar med glädje och kaffekopp.

Och sen mailar jag Fredrik om kursen vi ska hålla som börjar nästa vecka. Och som vi tillbringat några timmar med att planera. Inte jättemånga. Vi är rätt grymma på planering. Men kanske ändå fyra-fem timmar hittills lagda, och kursen har inte ens börjat än. Kursen är på totalt 15 timmar. Plus MINST en timmes planering inför varje. Plus planering inför planeringen. Pedagogikdiskussioner. Dansträning. Gör vi inte så mycket och ofta, men lite. Diskuterar dans och dansfilosofi. MÅNGA. TIMMAR. Blir det totalt. Men det är fantastiskt roliga timmar, för Fredrik är helt grym att undervisa med. Love him. Också.

Jag är så otroligt tacksam för dansen och allt positivt den fört och för med sig.

Love den!

Skrev hon, och återgick till att räkna tempo i Artie Shawlåtar från 1936-1937.


Inga kommentarer: