onsdag, augusti 04, 2010

Alla arbetsfria borde få en butler

Vet inte om jag är trött, låg eller uttråkad. Kanske alla tre. För jag får inte mycket gjort här, helt klart. Har sökt ett antal jobb idag. Diskat lite disk. Färgat håret, och sitter nu invirad i badlakan och väntar på att jag ska orka eller få lust till att göra mig i ordning och dra iväg. Skall dj'a på www.dromma.se och www.retrodeluxe.se som ikväll har avskedsfest inför sin stängning 21 augusti. (Kom, digga och fynda!) Och... jag har bara... ingen lust. Har lust att spela. Men har inte lust att göra mig i ordning och ta mig dit. Kan ingen bara beema över mig, och under tiden köra mig genom en stylingmaskin?

Vad ska jag ha på mig? Suck. Dessa viktiga beslut som måste fattas. Borde kanske ha ett plagg från någon av deras butiker, men har ingen lust. Borde vara superfin och piffig, men har ingen lust. Har ingen ork. Vill bara glo på tv och sova. Så olikt mig.

Sökte ett jobb idag som kändes klockrent för mig. Ett museum som sökte en dramapedagog som skulle välkomna klasser, inspirera och åka runt och berätta om en utställning. Klippt och skuret. Sökte. Kommer förmodligen inte bli kallad. Blir inte kallad just nu. Kanske för att jag faktiskt ända sedan jag slutade producenta för impron har extremnjutit av att vara arbetsfri.

Jag skulle lätt kunnat fortsätta njuta. Om jag inte visste att jag i så fall måste klara mig på 6500 kronor i månaden. Vilket i och för sig är en sanning med modifikation, för mitt fantastiska liv har en förmåga att hysta till mig små välbetalda uppdrag med jämna mellanrum som ger mig guldkanten på tillvaron. Men det skulle kanske vara bra att lärarjobba lite så man vet hur man gör det i verkliga livet. Göra något vettigt med sin tid så man får lite rutiner.

Men precis just nu... är det segt. Som fan. Jag gör ingenting känns det som. Tränar inte ens. Lagar inte ens mat. Slappt, slarvigt liv. Och jag orkar inte göra något åt det.


Inga kommentarer: