söndag, januari 14, 2007

Storm und dagens

Idag har jag, Ozzy, och Jakopp, kombo, målat barn i ansiktet. Det blev lite spöken, lite katter, lite fjärilar, lite tigrar, en kanin (inte Lisebajskanin!), några prinsessor, en sjöjungfru och sjukt mycket krusiduller. Vi var lite nervösa innan, för det var ju värsta stormvarningen och på radion hojtade de en gång i minuten "ALLA SOM BOR I VÄSTSVERIGE HÅLL ER INOMHUS ANNARS DÖR NI!" Så vi var lite fundersamma på hur fasen vi skulle lyckas ta oss till Ullevi genom att hålla oss inomhus. Det gick inte. Så vi fick utomhusa lite i stormen. Och det var... läbbigt. Har ni nån gång gått i så stark vind att den trycker tillbaka andningen ner i lungorna och benen flyger åt annat håll än framåt när man går? Det har jag. Jakopp också, fast han höll inte med om lung-grejen. Och när vi gick över bron borta vid Ullevi, där det är liksom lite forsigt eller vattenfalligt eller vad man ska säga så var det inte lite forsig eller vattenfalligt. För vattnet kunde inte falla. För det var lika högt som bron nästan. Skumt.

Dagens låt: Immigrant song - Led Zeppelin. Fasen vilket ojämnt band. Ibland sjukt bra, ibland sjukt dåliga.

Dagens va fan: Killen har inte svarat på mitt "va fan pysslar du med"-mess. Så jag ringde honom idag. Han svarade inte. Mycket mystiskt.

Dagens sötaste kommentar: (när jag precis påbörjat en kattsminkning genom att måla vit päls runt munnen på ett barn. Ett annat barn säger:) Det ser ut som om du har bandage.

Dagens sötaste aktion: Ett barn som Jakopp målade tittade mystiskt på honom. Sedan sträckte barnet långsamt fram en hand mot Jakopp. Och... drog honom lite försiktigt i skägget!

Dagens det var fan vad det gick fort och blev bra: Oppgaver i norsk (uppgifter i norska)

Dagens sakna: Nya inlägg på Ett liv i exil-bloggen. (min nya favvoblogg, helt klart!)

Dagens sakna 2: Killen. Såklart. Egentligen etta. Men så tragisk vill jag inte vara. Låtsas som om jag är jätteglad fast jag saknar honom jättemycket och snart begår harakiri om jag inte får veta vad fan han pysslar med. Det lär jag inte få veta, verkar det som. Gud så snopet.

Dagens upprop: GE OZZY EN NY KILLE! LETA I SKÅP OCH VRÅR! JAG TAR NÄSTAN VEM SOM HELST! UTOM SMISK-KILLEN!

Inga kommentarer: