onsdag, januari 31, 2007

Hur man gör ett intressant inlägg om en så trivial sak som att vispa

Med Jakob försvinner också vissa bekvämligheter. Exempelvis elvispen med turboknapp. Upptäckte jag idag när jag skulle vispa. Darn it! tänkte jag, och drog fram min gamla, i och för sig snygga och coola ärvda elvisp från typ... 50-talet? Det kommer ju ta ååååår att vispa med den här! tänkte jag, för det tar hyfsat lång tid att vispa mellangrädde med Jakobs fantastiska turbovisp, hur jäkla lång tid kommer det då inte ta med den här gamla harven?

Visparna i grädden. Vroom. Då flyger det små konstiga bös-grejor ur elvispen. Den hade dammat igen kan man säga. När jag lyckats pilla bort bösgrejorna överväger jag om det verkligen är värt att försöka igen. Måste dessutom hitta ett annat uttag eftersom kontakten är av den gamla ojordade varianten, och det enda ojordade uttaget vi har i köket lutar så kontakten trillar ur. Well well. Hittar ett i hallen. Sätter mig på golvet. Here we go for en timme framöver tänker jag. Vilket på nåt märkligt sätt lugnar mig! Jag ska sitta här en stund. Det här kommer ta lång tid. No probs! Med turbovispen däremot blev jag alltid irriterad på att det tog så jäkla lång tid att vispa. Det var ju för faen en turbovisp!

Och, döm om min förvåning. Min gamla ärvda visp is... da shit! Värsta fluffiga mellangrädden! Med Jakobs turbovisp blir den aldrig fluffig, lite halvslabbig typ. Det tar dessutom längre tid med den än med farmors gamla. Hell dig gamla visp! Och när man tänker efter... så var det faktiskt bättre förr! Gjutjärnspannan, vad kan ersätta den? Hur blir pankisar i teflonpanna? Blafs. Hur länge håller nya kläder idag? Ett halvår typ. Samtidigt som jag har kläder från 50-talet i garderoben som fortfarande är som nya. Designen tänker jag inte ens nämna. Jo det gjorde jag visst. ALLT var snyggare förr. Förr designade man ju grejorna. Nuförtiden bankas det ut grejor utan närmare eftertanke. Varför är till exempel i princip alla pc:s skitfula? Eller tv-apparater? Jämför förr och nu. Tv à la 50-tal = snygg möbel. Tv à la idag = stor jävla svart klump. Om man inte är rik och har en stor jäla platt grej på väggen istället med en tråkig kant runt.

Please take me back to da 50's. Tror inte det fanns nåt som var sämre då. Jo kanske jämlikheten. Och raspolitiken. Hmm...

Nu kanske ni undrar varför det står Göteborg. Det kan ni få fundera över. Moahahaha

Undrar just om det här duger som ett intressant inlägg.

Inga kommentarer: